کد خبر ۱۲۲۳۸۹ انتشار : ۵ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۴

۱۶۵ هزار مسافر در قم اسکان یافتند

معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری قم از اسکان ۱۶۵ هزار مسافر در استان از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، ابوالقاسم مقیمی،معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری قم گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۱۶۵ هزار مسافر نوروزی در قم اسکان پیدا کرده‌اند که ۵۳ هزار نفر از آنها در اقامتگاه‌های رسمی (هتل، مسافرخانه و مهمانپذیر) اسکان یافته اند.

وی افزود: همچنین ۲۸ هزار نفر از مسافران در بوستان‌ها،۴۰ هزار نفر در مدارس، سه هزار نفر در سالن‌های ورزشی، پنج هزار نفر در بقاع متبرک امامزادگان، ۹ هزار نفر در مساجد، حسینیه‌ها و مراکز خیریه، ۱۳ هزار نفر در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه و ۱۴ هزار نفر نیز در مسجد مقدس جمکران اسکان شبانه داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت یک هزار و ۵۹۱ مورد تصادف نیز در راه‌های درون‌شهری و برون‌شهری قم رخ‌داده که بر اثر آن ۳۶۳ نفر مصدوم شده اند و هشت نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

مقیمی در ادامه، نظارت بر بازار را یکی از اولویت‌های مهم ستاد تسهیلات زائران قم برشمرد و افزود: از ابتدای طرح نوروزی، پنج هزار و ۹۲ بازرسی از بازار کالا و خدمات در قم انجام و ۱۱۳ پرونده به ارزش ۴۵ میلیارد ریال تشکیل و ۵ واحد متخلف نیز پلمب شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری قم در پایان گفت: طبق برآورد‌های انجام شده از ابتدای تعطیلات نوروزی حدود ۶ میلیون و ۵۸۰ هزار نفر وارد جاده‌های این استان شده‌اند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com