کد خبر ۱۲۲۹۹۵ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۱
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم خبر داد:

چاه‌های غیر مجاز شهرداری قم مسدود و پلمب شد/ شهرداری: این اقدام باعث نابودی فضای سبز می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم از مسدودسازی و پلمب چهار حلقه چاه غیر مجاز شهرداری قم خبرداد و گفت: همه چاه‌های غیر مجاز استان با مصارف مختلف باید پر و مسلوب المنفعه گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، محمد احمدی جبلی در گفت‌وگویی خبری از مسدود و پلمب کردن چهار حلقه چاه غیرمجاز متعلق به شهرداری قم در نقاط مختلف شهر خبر داد.

به گفته احمدی جبلی این اقدام در راستای حفظ و حراست از منابع آبی استان و براساس دستور مقام محترم قضایی و همچنین با حضور مأمورین انتظامی، معاونت حفاظت و بهره برداری از منابع آب، کارشناسان و همکاران گشت و بازرسی از منابع آب صورت گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه همه چاه‌های غیرمجاز در سطح استان باید پُر و مسلوب‌المنفعه شود، تصریح کرد: هر چاه غیرمجازی با هر نوع مصرف، در هرکجای استان و متعلق به هر ارگان و سازمانی که باشد پُر و مسلوب‌المنفعه می‌شود.

اقدام آب منطقه‌ای قم غیرمسئولانه است

در واکنش به این اقدام مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم، چاه‌های مسدود شده را متعلق به شهرداری قم دانست و در ادامه خاطرنشان کرد: این چاه‌ها در راستای جداسازی کامل آب شرب از آب خام بوده و این اقدام غیرمسئولانه آب منطقه‌ای قطعاً باعث نابودی کامل فضای سبز و درختان شهر خواهد شد.

پیام جوادیان همچنین نگهداری از درختان و فضای سبز را مورد تاکید رهبر انقلاب و درخواست مردم قم عنوان کرد و در ادامه افزود: این اقدام شرکت آب منطقه‌ای برخلاف منویات رهبر معظم انقلاب بوده و قطعا تمامی مسئولیت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی این اقدام تأسف‌برانگیز بر عهده شرکت آب منطقه‌ای قم خواهد بود.

 شایان ذکر است در حدود ۸۱ درصد آبیاری فضای سبز قم از طریق چاه‌ها و پساب‌ها صورت می‌گیرد که این میزان در سال ۱۳۹۴ حدود ۵۵ درصد بوده است. همچنین حدود ۱۹ درصد فضای سبز قم با آب شرب شهری آبیاری می‌شود که به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، قطع ناگهانی این آب ممکن نیست.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com