کد خبر ۱۲۳۰۲۳ انتشار : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۱
در گفت‌وگو با قم‌نا مطرح شد:

قم با کمبود یک هزار کادر درمان مواجه است!

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم پیرامون کمبود کادر درمان در استان قم، اظهار کرد: در حال حاضر استان قم 1000 نیروی کادر درمان کم دارد که این موضوع برای ما دردسرآفرین بوده است.

مهدی مصری رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، پیرامون کمبود کادر درمان در استان قم، اظهار کرد: در حال حاضر استان قم 1000 نیروی کادر درمان کم دارد که این موضوع برای ما دردسرآفرین بوده است.

وی با بیان اینکه استان قم نیاز به 400 پرستار دیگر دارد، تصریح کرد: افزون بر این قم با کمبود 690 نفر کارشناس سلامت و خانوده، 200 نفر کادر اورژانس و تعدادی نیز کارشناس بهداشت مواجه است.

مصری در ادامه با اشاره روند ساخت بیمارستان‌های نور و نسیم خاتم، خاطرنشان کرد: این بیمارستان‌ها متعلق به بخش خصوصی است و ساخت آن‌ها بر اساس جدول‌ زمان‌بندی شده قرار بود در ابتدای سال 1403 افتتاح شود؛ هرچند در بخش تجهیزات و تاسیسات با کاستی‌هایی مواجه است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود فاز اول بیمارستان نور تا دو سه ماه دیگر و فاز اول بیمارستان نسیم خاتم نیز با در آبان‌ ماه به مرحله بهره‌برداری برسد، گفت: با این حال به دلیل کمبود نیروی انسانی تصور بنده این است در این زمان شاهد راه‌اندازی نمی‌شود.

وی همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود کمبود خودروی آمبولانس را مورد توجه قرار داد و ادامه افزود: به‌زودی 12 دستگاه آمبولانس به ناوگان آمبولانس استان اضافه خواهد شد؛ البته این ناوگان استان نیازمند نوسازی و تجهیز است که در این خصوص اورهال آمبولانس‌ها را نیز در دستور کار داریم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com