کد خبر ۲۴۱۶۱ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۰
مدیرکل تعاون قم :

عیدی کارگران قم تا اول فرودین‌ماه ۹۴ پرداخت می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت عیدی کارگران تا اول فروردین ۹۴ خبرداد و گفت: در غیر این صورت با کارفرمایان متخلف برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش قم نا ، نصراله بازوند با اشاره به تلاش برای شناسایی دقیق تعاونی‌های استان اظهار داشت: کار شناسایی تعاونی‌های استان تا فروردین سال آینده ادامه دارد که بر اساس آن می‌توانیم تعاونی‌های فعال را شناسایی کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برخی از افراد تعاونی‌هایی ثبت کرده‌اند که پس از مدتی مشخص می‌شود این تعاونی‌ها نیمه فعال و تعطیل هستند بر همین اساس هر دویک بار جلسه‌ای برای شناسایی مشکل تعاونی‌ها برگزار می‌شود که بر اساس آن تعاونی‌ها به دو دسته فعال و غیر فعال تقسیم می‌شوند.

وی با اشاره به زندگی نیروی انسانی غیر بومی و اتباع بیگانه در استان قم تصریح کرد: درحال حاضر 25هزارتبعه بیگانه دارای مجوز در استان زندگی می‌کند که اگر حداقل خانوار را برای آن‌ها در نظر داشته باشیم متوجه می‌شویم حداقل 75 هزار تبعه بیگانه در قم زندگی می‌کنند.

بازوند با اشاره به آمار اتباع غیر مجاز بدون روادید در استان عنوان کرد: از اتباع بیگانه بدون روادید هیچ گونه اطلاع و آماری در دست نیست اما اتباع بیگانه دارای روادید می‌توانند در  مشکلات خود را در 18 دفتر کفالت موجود در قم پیگیری کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تلاش برای رفع شرایط غیر ایمن در کار تاکید کرد: درحال حاضر 50 درصد حوادث ناشی از کار ریشه در عدم رعایت نکات ایمنی دارد که به همین منظور این مسئله در کمیته ایمنی شورای فنی بررسی می‌شود.

وی با اشاره به عیدی و پاداش کارگران گفت: براساس قانون میزان عیدی و پاداش کارگران معادل دو ماه حقوق است که به آن‌ها پرداخت می‌شود و در اینکه این میزان حقوق و عیدی تا اول فرودین 94 باید پرداخت شود و اگر در پرداخت آن قصوری صورت گیرد بر اساس قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

بازوند با اشاره به اهمیت تعامل حسنه بین کارگر و کارفرما اظهار داشت: با برقراری تعامل مطلوب می‌توانیم شاهد رشد کار در جامعه باشیم زیرا نیروی کار نیروی مولد است و پویایی اقتصاد در گرو تلاش این قشر است.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com