کد خبر ۳۱۵۱۹ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۶
مدیرکل تعاون استان قم خبر داد

کاهش 30 درصدی بازنشستگان مشاغل زیان‌آور در قم

مدیرکل تعاون، رفاه و تامین اجتماعی استان قم گفت: سال گذشته 700 نفر با عنوان مشاغل زیان‌آور بازنشسته شده‌اند که این آمار نشانه کاهش 30 درصدی بازنشستگان مشاغل زیان‌آور است در صورتی که برخی از افراد آمارهای نادرستی را مطرح کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، نصر‌الله بازوند در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در سالن امام جواد(ع) برگزار شد، به تمهیدات در نظر گرفته شده برای مشاغل زیان‌آور اشاره و اظهار کرد: اداره‌کل تعاون، رفاه و تامین اجتماعی استان قم درخواست برخی از کارفرماها برای این مشاغل را رد می‌کند اما این امر اعتراض برخی از افراد و ابلاغ دیوان عدالت را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه با هماهنگی این اداره‌کل در تصمیم‌گیری مسائل کارگران از مشارکت کارفرمایان استفاده می‌شود، ابراز کرد: کمیته تشخیص مشاغل سخت مشخص شده است و امیدواریم با استفاده از ظرفیت این کمیته مشکل دیگری نداشته باشیم.

مدیرکل تعاون، رفاه و تامین اجتماعی استان قم با اعلام این خبر که طی سه سال اخیر 14 میلیون نفر در کشور بیمه شده‌اند گفت: در این مدت در استان قم  206 هزار نفر بیمه شده‌اند که در سال 91 بیش از 800 نفر و در سال 92 بیش از 880 نفر با عنوان مشاغل زیان‌آور بازنشسته شده‌اند.

وی با بیان اینکه آمار بازنشستگی مشاغل زیان‌آور کشور در سال 93 نزدیک به 30 درصد افزایش داشته است خبر داد: در سال 93 نزدیک به 700 نفر با عنوان مشاغل زیان‌آور در استان قم بازنشسته شده‌اند که این آمار نشانه کاهش 30 درصدی بازنشستگان مشاغل زیان‌آور در این استان است در صورتی که برخی از افراد آمارهای نادرستی را مطرح کرده‌اند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com