کد خبر ۲۴۲۲۲ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۹
مدیر کل پزشکی قانونی استان قم:

والدین نسبت به خطرات مواد منفجره آگاهی سازی کنند

دکتر صدیقی آخا ضمن اعلام هشدار نسبت به بروز حوادث آخر سال و استفاده نادرست از مواد منفجره، از والدین خواست تا نسبت به مخاطراتی که در کمین است به فرزندان خود هشدارهای لازم را ارائه کنند.

به گزارش قم نا ، دکتر صدیقی آخا ، آمار سالیانه ارائه شده از مصدومین و احیانا فوت شدگان در این برنامه را ، مبین تلاش در جهت رفع این معضل دانست و اظهار امیدواری کرد امسال و سالهای بعد با چنین مصدومینی روبرو نشویم.

عضو شورای قضایی استان، اظهار امیدواری کرد با سازندگان و فروشندگان این گونه مواد غیر استاندارد و بدون مجوز برخورد قانونی لازم صورت گرفته و عواقب و نتایج هولناک به بار آمده از این اقدام، به آنان نشان داده شود.

در انتهای سال که همگان آماده برگزاری مراسم نوروز و ورود به سال جدید می شوند، بیمارستان ها و مراکز اورژانس برای پذیرش مصدومین ناشی از یک مراسم پرخطر در حالت آماده باش قرار می گیرند. چهارشنبه پایان سال روزی است که علیرقم هشدارهای فراوان و ارائه آمار و اطلاعات مستند و نشان دادن تصاویر وحشتناک از عواقب این کار، متاسفانه هنوز هم قربانی می گیرد. هستند افرادی که در آستانه فرا رسیدن بهار و نوروز، خاطره تلخی از روزهای پایانی سال در ذهنشان تداعی می شود!

استفاده نادرست از وسایل آتش زا و مواد منفجره که عموما هم توسط افرادی از طبقه جوان و بدون داشتن علم کافی در این مورد انجام می گیرد مایه سلب آرامش از خانواده ها می شود. چه بسا رهگذرانی که ناخواسته در این گونه حوادث دچار سانحه شده و عمری را با خاطره ناهنجار این عادت ناصواب بسر می برند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com