کد خبر ۲۴۳۶۵ انتشار : ۳ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۷
نماینده اوقاف و امور خیریه در جعفریه خبر داد

برگزاری «سوگواره یاس نبوی» و «رهروان فاطمی» در بخش جعفریه قم

نماینده اوقاف و امور خیریه در جعفریه گفت: «سوگواره یاس نبوی» و «رهروان فاطمی» ویژه بانوان در بخش جعفریه و در دو مکان برگزار خواهد شد.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری طرح آرامش بهاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، جهانگیر مرادی با اشاره به برگزاری مراسم عزای فاطمی در بخش جعفریه قم در نوروز امسال اظهار کرد: در روز شهادت دخت گرامی رسول اکرم(ص)، دو ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی و رهروان فاطمی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مراسم شاخص در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام امانی و مداحی آقای صفری تدارک دیده شده است.

نماینده اوقاف و امور خیریه در جعفریه با بیان اینکه روایت‌گویی تاریخی صدر اسلام هم از دیگر بخش‌های مراسم عزاداری در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) خواهد بود گفت: این روایت‌گویی در دو بخش ویژه آقایان و بانوان و توسط راویان مرد و زن صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: برنامه شام غریبان شهادت حضرت زهرا(س) شامل آتش زدن درب خانه و حمل نمادین تابوت فاطمه زهرا(س) هم در آستان مقدس امامزاده یحیی(ع) تدارک دیده شده است.

مرادی با اشاره به برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و آستان مقدس امامزاده یحیی(ع) بخش جعفریه خاطرنشان کرد: برنامه رهروان فاطمی ویژه بانوان نیز در این دو مکان برگزار می‌شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com