کد خبر ۲۴۴۸۱ انتشار : ۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۶

هشدار اورژانس به مسافران برای جلوگیری از خطر گاز گرفتگي CO

معاون مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي قم نسبت به خطر گاز گرفتگي CO به مسافران نوروزي هشدار داد.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری تسهیلات زائران استان قم، مهدي فراهاني در حاشيه جلسه ستاد تسهيلات زائران استان قم با اشاره به اينكه استفاده از وسايل گرمايشي در خودرو و چادرهاي مسافرتي احتمال گاز گرفتي را افزايش مي دهد گفت: از آغاز مسافرت هاي نوروزي شش مورد گاز گرفتگي با گاز CO به اورژانس قم اعلام شده است.

وي ابراز كرد: با تماس به موقع مردم و حضور به موقع اورژانس 115 مصدومان این گاز گرفتگی ها به مراكز درماني منتقل شده اند و از اين رو شاهد هيچ گونه مورد فوتي نبوده ايم.

وي ادامه داد: مسافران و زائران در زمان مشاهده مورد گاز گرفتگي با CO به سرعت فرد مصدوم را در فضاي آزاد قرار دهند تا او بتواند از اكسيژن استفاده كند و براي دريافت كمك هاي امدادي بلافاصله با شماره 115 تماس حاصل نمايند.

فراهاني با اشاره به اينكه نيروهاي مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي در ايام نوروز آماده باش هستند گفت: با اجراي طرح نوروزي از 27 اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردين ماه سال جاري نيروهاي امدادي اورژانس در تمام محورهاي مواصلاتي استان آماده ارايه خدمات به مسافران هستند.

وي افزود: در اين طرح 18 پايگاه اورژانس ثابت و سيار با تجهيزات 42 دستگاه آمبولانس، يك دستگاه اتوبوس آمبولانس و يک فروند بالگرد امدادي آماده خدمت رساني امدادي به مسافران و زائران نوروزي است.

معاون مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي قم ادامه داد: 10 آمبولانس پشتيبان نيز براي حوادث سنگين جاده اي تجهيز شده است تا در صورت حادثه مورد استفاده قرار گيرد.

وي با بيان اينكه تمام محورهاي مواصلاتي و جاده هاي اصلي و فرعي به استان قم توسط تيم هاي امدادي پوشش داده مي شود گفت: به اذعان رييس پليس راهنمايي و رانندگی كشور، اورژانس قم در زمان رسيدن به بالين بيمار و انتقال به مراكز درماني پس از تصادفات مقام اول را كسب كرده است.

وي افزود: كسب اين موفقيت به علت رصد دقيق كارشناسان مركز مديريت و فوريت هاي پزشكي قم از محورهاي پرترافيك بوده است كه بر اساس اين رصدها، كارهاي كارشناسي و عملیاتی صورت گرفته است.

فراهاني ادامه داد: آزاد راه قم – تهران و محور قم – سلفچگان به عنوان حادثه خيز ترين و نقاط تصادفي در استان توسط کارشناسان اورژانس تعیین شده اند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com