کد خبر ۲۴۴۹۸ انتشار : ۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۶

معاون شهرداری قم از رضايت مندي مسافران نوروزي از خدمات شهري خبر داد

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم گفت: طبق نظرسنجي از مسافران و زائران نوروزي شاهد رضايت مندي آنان از خدمات رفاهي و تفريحي در شهر قم هستيم.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبري تسهيلات زائران استان قم، مهدی اصفهانیان مقدم با اشاره به اجراي طرح نوروزي شهرداري قم از 28 اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردين ماه سال جاري اظهار داشت: در اين طرح سه هزار نيروي شهرداري براي ارائه خدمات به مردم فعال شدند كه شاهد رضایت مندي مسافران از خدمات بوده ايم.

وي افزود: شهرداري قم با راه اندازي ستادهاي هشت گانه در مناطق مختلف قم با محوريت حرم مطهر و مسجد مقدس جمكران ارايه خدمات به مسافران را مديريت مي كنند.

وي با اشاره به تجهیز و بهسازی 20 بوستان سطح شهر قم گفت: 258 بوستان در مناطق مختلف براي مسافران آماده شده است كه از اين تعداد 20 بوستان به صورت ويژه برای اسکان موقت زائران تدارك ديده شده است.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم افزود: برای رفاه مسافران و ارائه خدمات مطلوب به مردم، نمازخانه، مبلمان شهری و سرویسهای بهداشتی این بوستان ها تجهیز و بهسازی شده و غرفه هایی برای عرضه مایحتاج زائران در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اجراي برنامه های فرهنگی در بوستان ها گفت: با تقارن نوروز 94 و ايام فاطميه نمايشگاه هايي با غرفه هاي فرهنگي اقدام به پخش محصولات فرهنگي کرده و در این نمایشگاه ها شاهد ترویج و تبیین فرهنگ فاطمی، فرهنگ ایثار و شهادت، پاسخ به سوالات شرعي، اذان و اقامه نماز جماعت و غرفه نقاشي كودكان بوده ایم.

وي افزود: در فضاي شهري نيز با برنامه ريزي هاي انجام شده تبلیغات محیطی سطح شهر را متناسب با ایام فاطمي و نوروز 94 در جهت اشاعه فرهنگ فاطمی آماده سازي كرده ايم.

وي ادامه داد: المان هایی در رابطه با ایام شهادت حضرت زهرا (س) و سفره هفت سين نوروز و بنرهايي با مضامين فاطميه و پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي در سطح شهر به نمايش درآمده است.

اصفهانيان مقدم بيان داشت: همچنين برای افزایش ضریب ایمنی شهر با هماهنگی سازمان آتش نشانی، عوامل و خودروهای این سازمان در مسیرهای مسافران و اطراف حرم مطهر به منظور اقدامات پیشگیرانه استقرار يافته است.

وي با بيان اينكه 50 غرفه توزيع ميوه و سبزي عيد در سطح شهر فعال هستند گفت: از اين تعداد 30 غرفه توزيع ميوه در ايام نوروز و 20 غرفه فروش ماهي و سبزي است كه تا پايان 15 فروردين ماه سال جاري به ارايه خدمات مي پردازند.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم به ظرفيت پاركينگ ها در شهر اشاره كرد و گفت: در حال حاضر در سه پاركينگ زائر، شرقي و مسجد مقدس جمكران ظرفيت شش هزار خودرو موجود است.

اصفهانيان مقدم افزود: امكانات اوليه از جمله تسهيل در تردد، نصب تابلوهاي راهنما و سرويس هاي بهداشتي در اين پاركينگ ها مهيا شده است كه خوشبختانه مردم استقبال خوبي كرده اند.

وی با اشاره به نظافت در سطح شهر گفت: با حضور مسافران و زائران نوروزي در استان قم شاهد افزايش 30 درصدي زباله ها هستيم كه با فعاليت 275 دستگاه مكانيزه جمع آوري زباله ها شاهد شهري تميز هستيم.

وي افزود: همچنين برای نظافت محیط شهری کیسه های زباله بین مسافران روزانه توزیع می شود و سطلهای زباله و کارتن پلاست در بوستانها و معابر مسیر عبور و مرور مسافران قرار گرفته است.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با بيان اينكه شهرداري قم در ايام تعطيلات ناهنجاري هاي اجتماعي را به صورت خوبي كنترل كرده است گفت: با تعامل نيروي انتظامي، بهزيستي و اكيپ هاي 16 گانه تخلفات شهري در اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمكران متكديان جمع آوري شده اند.

اصفهانيان مقدم افزود: نيروهاي شهرداري قم در ايام نوروز آماده خدمت رساني مطلوب به مسافران و زائران نوروزي هستند و در اين راستا از هيچگونه خدماتي كوتاهي نمي كنند.

وي، كاشت 780 هزار اصله گل و بوته، راه اندازي نخستین نمایشگاه تخصصی گل و گیاه با مشارکت بخش خصوصی در بوستان شهید بنیادی واقع، توزيع نقشه هاي استان قم، نصب تابلوهاي مناطق مختلف استان قم از جمله مكان هاي زيارتي و تاريخي را از ديگر اقدامات شهرداري قم در ايام نوروز برشمرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com