کد خبر ۲۴۵۹۰ انتشار : ۱۰ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۴

نزدیک شدن خودروهای ورودی به استان قم به مرز دو میلیون خودرو

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان قم گفت: تعداد خودروهای ورودی به استان قم در تعطیلات نوروز 94 به مرز دو میلیون خودرو نزدیک شد.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری تسهیلات زائران استان قم، ابوالفضل جمالی ابراز داشت: از بیست و پنجم اسفند ماه گذشته تا بامداد روز دوشنبه دهم فروردین ماه یک میلیون و 890 هزار و 945 خودرو به استان قم وارد شده اند.

وی با بیان این که از تعداد کل خودروهای وارد شده به استان قم، یک میلیون و 721 هزار و 329 خودرو در مدت مذکور وارد شهر قم شده اند ابراز داشت: این آمار نشان از رشد 11 درصدی ورودی خودرو به شهر قم و رشد 9 درصدی ورودی به استان قم نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

وی ادامه داد: در مدت مذکور آزادراه قم - تهران، محور قم- سلفچگان، محور سلفچگان – راهجرد و آزاد راه قم – کاشان به ترتیب بیشترین حجم تردد را به خود اختصاص داده اند.

جمالی بیان داشت: در روز گذشته 89 درصد از خودروهای تردد کرده در محورهای استان را خودروهای سبک و 11 درصد را خودرو های سنگین تشکیل داده اند.

وی متوسط سرعت در کل محورهای استان را 86 کیلومتر و در آزاد راه ها را 100 کیلومتر در ساعت عنوان کرد.

وی اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز به منظور مشخص کردن میزان ماندگاری مسافران شهر قم اقدام به نصب 12 دستگاه دوربین پلاک خوان در ورودی و خروجی های شهر کرده ایم.

جمالی افزود: با بررسی های به عمل آمده طی آماری که از 25 اسفندماه تا بامداد امروز داریم مسافران استان های تهران و البرز با اختصاص دادن 53.5 درصد از کل خودروهای ورودی و خروجی بیشترین سفر و ماندگاری را در شهر قم داشته اند.

وی هم چنین بیشترین تردد را پس از استان های تهران و البرز مرتبط با اهالی استان قم با 12.7 درصد ذکر کرد و افزود: مسافران استان های اصفهان، مرکزی، خراسان بزرگ و آذربایجان شرقی نیز به ترتیب پس از تهران و البرز بیشترین تردد را به استان قم داشته اند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com