کد خبر ۲۴۵۱۱ انتشار : ۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۴
معاون اداره کل اوقاف استان قم عنوان کرد

بازدید 110 هزار نفر از خیمه‌های معرفت نوروزی در بقاع متبرکه قم

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: از ابتدای برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه قم در نوروز امسال تاکنون، حدود 110 هزار نفر از این خیمه‌ها بازدید کرده‌اند.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری طرح آرامش بهاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام علی عزیزی در جلسه هماهنگی ستاد زائرین استان قم اظهار کرد: طرح آرامش بهاری شامل برنامه‌های متنوعی است که بر اساس برنامه‌ریزی سازمان اوقاف و توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم اجرایی می‌شود.

وی افزود: 25 بقعه متبرکه و مسجد شاخص در استان قم طی نوروز امسال، دارای خیمه‌های معرفت با غرفه‌های گوناگون هستند و برنامه‌های متنوعی با حضور مبلغان روحانی به زائران و گردشگران نوروزی ارائه می‌دهند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه امسال شاهد بهار فاطمی یعنی تقارن نوروز و فاطمیه بودیم گفت: بر همین اساس در سالروز شهادت بزرگ بانوی اسلام، فاطمه زهرا(س) سه ویژه‌برنامه در بقاع متبرکه قم برگزار شد.

وی ادامه داد: حدود ۲۰ هزار نفر از شهروندان و زائران نوروزی در ویژه‌ برنامه‌های شهادت حضرت زهرا(س) در بقاع متبرکه قم شرکت کردند.

عزیزی با اشاره به اینکه در شب و روز شهادت حضرت زهرا(س) در بخش‌های مختلف قم حدود 20 هزار نفر اطعام شدند گفت: در مجموع مراسم‌های باشکوهی در بقاع متبرکه قم برپا شد که با حضور هیئت‌های عزاداری و دسته‌جات مذهبی همراه بود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم از بازدید حدود 110 هزار نفر از زائران و شهروندان از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون از خیمه‌های معرفت خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 2 میلیون نفر از خیمه‌های معرفت در قم بازدید کردند که پیش‌بینی‌ها گویای افزایش این آمار در سال جاری است.

وی عنوان داشت: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، غرفه‌های مختلف در قالب خیمه‌های معرفت، ارائه مشاوره روانشناختی، وقف و احکام شرعی به بازدیدکنندگان، اقامه نماز جماعت و ... از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری به شمار می‌روند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com