کد خبر ۲۴۶۶۴ انتشار : ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۹
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف:

اجرای موفق طرح آرامش بهاری در قم رضایت زائران را به دنبال داشت

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: همکاری و همدلی میان اقاف و مجموعه دستگاه های استان قم، برگزاری طرح آرامش بهاری را به سمتی برد که رضایت‌مندی زائران را در پی داشت.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری طرح آرامش بهاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی با بیان اینکه همگرایی و هم‌افزایی خوبی بین مدیریت اعزام مبلغ قم، معاونت فرهنگی و مدیرکل اوقاف قم با مجموعه‌های استانداری و ستاد تسهیلات سفر در نوروز امسال وجود داد اظهار کرد: این همکاری و همدلی، برگزاری طرح آرامش بهاری را به سمتی برده بود که رضایت‌مندی زائران را در پی داشت.

وی افزود: حتی در مسجد اهل بیت(ع) که از نظر ساختاری وظیفه‌ای برای برگزاری خیمه معرفت در آن بر عهده اداره کل اوقاف قم نیست، حضور فعال دست اندرکاران طرح آرامش بهاری را شاهد بودیم که اثرگذاری ویژه‌ای هم داشت.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در عرصه تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی اقدامات خوبی را در بقاع متبرکه و مساجد شاخص استان قم شاهد بودیم گفت: استقبال گسترده مسافران و زائران نوروزی از این اماکن، گویای رضایت‌مندی آنها از مجموعه فعالیت‌های صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در منطقه کوه خضر نبی(ع) در جوار مسجد و آرامگاه شهدای گمنام نیز خیمه معرفتی از سوی اداره کل اوقاف قم برپا شده بود که اقدامی قابل تحسین است.

شرفخانی با اشاره به اینکه تنوع خدمات فرهنگی و فعالیت‌ها در خیمه‌های معرفت استان قم مشهود است خاطرنشان کرد: در زمینه پذیرایی و اسکان زائران نوروزی هم اقدامات خوبی در قم صورت گرفته و بر این اساس تشکر ویژه‌ای از مدیران و پرسنل اوقاف قم داریم.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: لازم است در سال‌های آینده به سمت افزایش خیمه‌های معرفت و توسعه طرح آرامش بهاری در استان قم برویم زیرا با توجه به ظرفیت‌هایی که وجود دارد، 25 خیمه برای قم کم است.

وی تصریح کرد: باید در مبادی ورودی شهر قم که در بخش‌های مختلف وجود دارند و شاهد حضور مسافران در ایام گوناگون سال هستند، خیمه‌های معرفت برپا شود ضمن اینکه معرفی امامزادگان واجب‌التعظیم در قم به زائرانی که در حرم حضرت معصومه(س) حضور می‌یابند هم باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

شرفخانی با تاکید بر ارتقا سطح کیفی خیمه‌های معرفت در قم به عنوان یکی از اولویت‌های کاری اداره کل اوقاف خاطرنشان کرد: ضرورت دارد کار ویژه‌ای را برای استان قم از این منظر انجام دهیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بعد از برگزاری طرح آرامش بهاری نوروز 94 باید آسیب‌شناسی ویژه‌ای صورت بگیرد و نقایص و ضعف‌ها احصا شوند و پیشنهادات خوب را جمع‌آوری و بلافاصله بعد از اتمام طرح نوروزی برای سال آینده برنامه‌ریزی دقیق داشت تا کارهای ارزشمند و فاخری در شأن و منزلت پایگاه اهل بیت(ع) انجام شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com