کد خبر ۲۴۵۴۶ انتشار : ۸ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۴
مسئول اوقاف بخش کهک عنوان کرد

اسکان 300 نفر از مسافران نوروز در زائرسرای امامزاده شاه اسماعیل(ع)

مسئول اوقاف و امور خیریه بخش کهک گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون 300 نفر از زائرسرای آستان مقدس امامزاده شاه اسماعیل(ع) اسکان یافته اند.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری طرح آرامش بهاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام ابوالحسن خسروانی با اشاره به امکانات مربوط به اسکان موقت زائران در بقاع متبرکه بخش کهک اظهار کرد: در سه بقعه متبرکه یعنی آستان مقدس امامزادگان شاه اسماعیل(ع)، نورعلی(ع) و هادی(ع) زائرسرا وجود دارد.
وی افزود: در این زائرسراها اتاق‌های مجزا برای آقایان و بانوان، فرش، پتو، آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی و حمام در نظر گرفته شده است.
مسئول اوقاف و امور خیریه بخش کهک با بیان اینکه به دلیل سرمای هوا در این فصل از سال در روستاهایی همچون وشنوه، امکان اقامت شبانه در زائرسراها وجود ندارد گفت: به همین دلیل در زائرسرای آستان امامزادگان هادی(ع) و نورعلی(ع)، در نوروز امسال شاهد اقامت شبانه مسافران نیستیم ولی در طول روز، برخی مسافران در این اماکن اقامت دارند.
وی ادامه داد: زائرسرای آستان مقدس امامزاده شاه اسماعیل(ع) شامل پنج اتاق 10 نفره است که به طور میانگین در هر شب 50 نفر در آنها اقامت دارند.
خسروانی خاطرنشان کرد: از ابتدای تعطیلات نوروز تا پایان ششمین روز فروردین ماه امسال، حدود 300 نفر از زائران و گردشگران نوروزی در زائرسرای آستان مقدس امامزاده شاه اسماعیل(ع) اقامت کرده‌اند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com