کد خبر ۲۴۵۴۴ انتشار : ۸ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۰
مسئول فرهنگی قرآنی مزار مقدس شیخان عنوان کرد

بازدید روزانه 5 هزار نفر از خیمه معرفت مزار مقدس شیخان در ایام نوروز

مسئول فرهنگی قرآنی مزار مقدس شیخان از بازدید روزانه 5 هزار نفر از خیمه معرفت برپا شده در این مکان طی نوروز امسال خبر داد.

 به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری طرح آرامش بهاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام مهدی خوئی با اشاره به تقدس و اهمیت مزار مقدس شیخان در جهان تشیع اظهار کرد: بزرگان، علما، صلحا و شهدای فراوانی در این مکان مدفون هستند که اگر هر یک در شهر دیگری بودند، محور آنجا قرار می‌گرفتند.

وی افزود: بر اساس برنامه جامع و سراسری سازمان اوقاف مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی به وسیله برگزاری طرح‌های متنوع از جمله آرامش بهاری، اداره کل اوقاف قم، خیمه معرفتی با درجه کیفی یک را، نوروز امسال در مزار مقدس شیخان تدارک دیده است.

مسئول فرهنگی قرآنی مزار مقدس شیخان با بیان اینکه این خیمه معرفت از 28 اسفندماه سال گذشته فعالیت خود را شروع کرده است گفت: هشت غرفه مختلف شامل نمایشگاه کتاب، قرآن بخوانید جایزه بگیرید، نقاشی کنید، مشاوره وقف، مشاوره روانشناختی، پاسخگویی به احکام شرعی، عفاف و حجاب، فرهنگ انتظار و سخنرانی چند رسانه‌ای غرفه‌های این خیمه معرفت را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: از ابتدای برپایی این خیمه معرفت تا امروز به طور میانگین روزانه 5 هزار نفر از زائران و گردشگران نوروزی و همچنین شهروندان قمی به مزار مقدس شیخان مشرف شده و از خیمه معرفت برپا شده در این مکان بازدید کرده‌اند.

خوئی با اشاره به استقبال گسترده مردم در نوروز امسال از خیمه معرفت مزار شیخان خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم امسال برنامه‌های متنوع‌تری را برای مراجعه‌کنندگان فراهم آوریم.

مسئول فرهنگی قرآنی مزار مقدس شیخان افزود: امسال شخصیت‌های برجسته‌ای همچون رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، ائمه جمعه، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، استاندار و سرپرست شهرداری قم و جمعی از مدیران کل استان از خیمه معرفت مزار شیخان بازدید کرده‌اند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com