کد خبر ۲۴۶۶۹ انتشار : ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۳
مسئول اوقاف و امور خیریه جعفریه عنوان کرد

افزایش قابل توجه بازدید از خیمه‌های معرفت در جعفریه نسبت به سال‌های قبل

مسئول اوقاف و امور خیریه جعفریه گفت: طی تعطیلات نوروز امسال، بازدید از خیمه های معرفت در بخش جعفریه نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشت.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری طرح آرامش بهاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، جهانگیر مرادی با اشاره به مجموعه فعالیت‌های صورت گرفته در قالب طرح آرامش بهاری نوروز 94 در بخش جعفریه اظهار کرد: آغاز این فعالیت ها، برنامه تحویل سال جدید هجری شمسی نیز با حضور خیل عظیم مشتاقان اهل بیت(ع) و مردم جعفریه در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) بود.

وی افزود: در آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) خیمه معرفت ویژه ایام نوروز برپا شد که دارای چندین غرفه از جمله قرآن بخوانید جایزه بگیرید، پاسخ به مسائل شرعی و کودک و نوجوان بود.

مسئول اوقاف و امور خیریه جعفریه با بیان اینکه در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) نیز طرح آرامش بهاری به همراه خیمه معرفت پیش‌بینی شده بود و خدمات فرهنگی با محوریت مسائل مذهبی و دینی به زائران صورت می گرفت گفت: به دلیل تقارن نوروز امسال با ایام فاطمیه، در روز شهادت دخت گرامی رسول اکرم(ص)، دو ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی و رهروان فاطمی در جعفریه برگزار شد.

وی ادامه داد: مراسم شاخصی به همین مناسبت در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد و علاوه بر این برنامه شام غریبان شهادت حضرت زهرا(س) شامل آتش زدن درب خانه و حمل نمادین تابوت فاطمه زهرا(س) هم در آستان مقدس امامزاده یحیی(ع) برگزار شد.

مرادی با اشاره به برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و آستان مقدس امامزاده یحیی(ع) خاطرنشان کرد: برنامه رهروان فاطمی ویژه بانوان نیز در این دو مکان تدارک دیده شده بود.

مسئول اوقاف و امور خیریه جعفریه عنوان داشت: طی تعطیلات نوروز امسال، بازدید از خیمه های معرفت در بخش جعفریه نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشت که این امر به دلیل اعتقادات دینی و گرایشات مذهبی مردم ایران و نیز تنوع فعالیت‌های فرهنگی در غرفه‌های مختلف این خیمه‌ها بود.

وی ادامه داد: در حوزه اسکان مسافران نوروزی هم آمادگی اسکان همزمان 60 نفر در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) فراهم شده بود؛ تعدادی فرش و پتو نیز برای اسکان شبانه زائران در اختیار آنها قرار داده شد ضمن اینکه سرویس‌های بهداشتی نیز تا پیش از شروع تعطیلات عید تجهیز و آماده‌سازی شدند تا در نوروز امسال، مشکلی برای اقامت زائران به وجود نیاید.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com