کد خبر ۲۴۷۰۱ انتشار : ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۱
سرهنگ حمید رضا اسدی خبر داد:

کشف محموله میلیاردی قاچاق قطعات رایانه در قم

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم از کشف محموله میلیاردی قاچاق تجهیزات رایانه در استان خبر داد.

سرهنگ حمید رضا اسدی در گفت وگویی با اشاره به اجرای طرح ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز درقم اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در بازرسی و کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی استان به یک دستگاه خودروی نیسان حمل سوخت مظنون شده و نسبت به بازرسی آن اقدام کردند.

وی افزود: پس از توقیف خودرو از راننده در خصوص نوع بار سوال، که وی اعلام داشت شغل من خرید و فروش روغن سوخته بوده و هم اکنون نیز حامل مقدار 600 لیتر روغن سوخته می باشم .

اسدی ادامه داد: با بررسی های صورت گرفته و ضد و نقیض گویی های راننده، خودرو را جهت بررسی بیشتر به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتقال و در بازرسی از داخل مخزن نصب شده بر روی خودرو مشخص شد، تنها مقدارحدود 20 لیتر روغن سوخته در مخزن نگهداری شده بود.

جانشین فرماندهی انتظامی قم اضافه کرد: با هوشیاری ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در بازرسی از داخل تانکر این خودرو 325 کارتن لوازم و قطعات رایانه قاچاق که به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود به ارزش تقریبی پنج میلیارد ریال کشف و ضبط کردند.

اسدی تصریح کرد: این محموله به دلیل اینکه فاقد مدارک مثبته گمرکی بود توقیف و در این رابطه پرونده تشکیل شده جهت سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.



** صاحب فروشگاه اینترنتی متخلف در قم دستگیر شد

رییس اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان قم از دستگیری صاحب یک فروشگاه اینترنتی متخلف در استان خبر داد.

سروان هادی سیفی اظهار داشت: با شکایت فردی مبنی بر اینکه از یک فروشگاه اینترنتی به مبلغ 500 هزار تومان خرید اینترنتی انجام داده ولی پس از واریز وجه به حساب فروشگاه اینترنتی کالاهای مورد نظر را دریافت نکرده که بلافاصله پرونده در این خصوص تشکیل شد.

وی افزود: ماموران در راستای رسیدگی به پرونده پس از تحقیقات اولیه و یکسری اقدامات پلیسی، متهم را شناسایی و پس از احضار وی به بزه انتسابی اعتراف کرد.

رییس اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا قم ادامه داد: پس از تکمیل پرونده متهم به دادسرا اعزام شد.

سیفی به شهروندان توصیه کرد: از فروشگاه هایی خرید اینترنتی انجام دهند که دارای نماد اعتماد الکترونیکی می باشند.



**دستگیری کلاهبرداران پیامکی نوروزی در قم

رییس اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان قم از دستگیری کلاهبرداران پیامکی نوروزی خبر داد و اظهار داشت: برابر اعلام گزارشات و مراجعات مردمی و ارائه شکوایه های متعدد در خصوص کلاهبرداری رایانه ای به این شیوه بلافاصله کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز کردند.

سروان هادی سیفی افزود: عده ای با ارسال پیامک یا تماس تلفنی به این مضمون ' ضمن تبریک جهت فرا رسیدن سال نو خدمت شما کاربر گرامی، شماره تماس شما در قرعه کشی انجام شده در واحد ارتباطات برنده وجه نقد شده است' که با اغفال مخاطب، فرد را پای دستگاه عابر بانک کشانده و سپس اقدام به تخلیه حساب می کنند.

رییس اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان قم ادامه داد: در بررسی های صورت گرفته توسط کارآگاهان این پلیس، متهمان شناسایی و دستگیر شدند.

سیفی به شهروندان هشدار داد: متهمان به تناسب ایام و فصول سال از شگردهای متعددی استفاده می کنند، بطور مثال در ایام مذهبی تحت عنوان برنامه های صدا و سیما، در ایام تابستان و نوروز تحت عنوان جشنواره های تابستانی و نوروزی ، در ایام حج تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی حج عمره و عتبات عالیات اقدام به کلاهبرداری می نمایند.

وی خاطرنشان کرد: ارگان ها و شرکت هایی که جشنواره و قرعه کشی برگزار می کنند به هیچ عنوان به این شیوه برندگان خود را اعلام نمی کنند.

سیفی به هموطنان توصیه کرد: به هیچ عنوان به این پیام ها و تماس ها اعتماد نکنند و اطلاعات حساب خود نظیر رمز دوم را در اختیار دیگران قرار ندهند.



**کشف 300 راس احشام قاچاق در قم

رییس پلیس آگاهی قم گفت: 300 راس احشام قاچاق در این استان کشف شد.

سرهنگ مهدی قدمی در گفت و گویی اظهار داشت: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز قم حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی استان، به سه دستگاه خودروی کامیون که حامل احشام بودند، مظنون و جهت بررسی مدارک رانندگان، متوقف کردند.

وی گفت: در ادامه با توجه به اینکه خودروها فاقد هرگونه مجوز حمل و دامپزشکی بود، 300 راس احشام کشف و رانندگان جهت تحقیقات تکمیلی به همراه احشام مکشوفه تحویل اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان شدند.

قدمی افزود: طبق گفته رانندگان کامیون، احشام را از یکی از استان های غربی کشور بارگیری کرده بودند و قصد تخلیه آن در یکی از استان های همجوار قم داشته اند.



** کشف 20 تن پوست دام قاچاق در قم

وی همچنین اظهار داشت: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قم حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی استان، به دو دستگاه خودروی کامیون که حامل پوست دام احشام بودند،مظنون و جهت بررسی مدارک رانندگان متوقف کردند.

وی گفت: در ادامه با توجه به اینکه خودروها فاقد هرگونه مجوز حمل و دامپزشکی بود، 20 تن پوست دام قاچاق کشف و رانندگان جهت تحقیقات تکمیلی تحویل اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان شدند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com