کد خبر ۲۴۷۰۴ انتشار : ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۱
دبیر هیئت کشتی استان قم خبر داد

انتخاب داور بین المللی قم برای قضاوت مسابقات کشتی قهرمانی کشور

دبیر هیئت کشتی استان قم گفت: داور بین المللی کشتی قم برای قضاوت در مسابقات کشتی ساحلی قهرمانی کشور از سوی فدراسیون کشتی انتخاب شد.

به گزارش قم نا ، احمد رضایی اظهار کرد: هر ساله داوران کشتی قم که دارای مدارک درجه‌های یک و دو بین المللی هستند از سوی کمیته داوران فدراسیون کشتی برای قضاوت در مسابقات مهم کشتی قهرمانی کشور، لیگ، میادین بین المللی و مسابقات برون مرزی انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: امسال نیز قطعا همین اتفاق خواهد افتاد و خوشبختانه در نخستین رویداد رسمی کشتی کشور در سال 1394 شاهد انتخاب یک داور از کشتی استان قم برای قضاوت رقابت کشتی گیران شرکت کننده در مسابقات کشتی قهرمانی ساحلی کشور هستیم.

دبیر هیئت کشتی استان قم افزود: بعد از اینکه علی زینتی رفاه به عنوان نخستین نماینده کشتی قم در سال جدید پا به عرصه رقابت‌های رسمی این رشته ورزشی گذاشت و همراه با تیم ملی کشتی فرنگی راهی رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جایزه بزرگ در ترکیه شد، حالا نوبت به سعید عباسی داور بین المللی کشتی قم رسیده است تا در مسابقات ساحلی ایران قضاوت کند.

وی با اشاره به قضاوت داور بین المللی کشتی قم در رقابت‌های معتبر و مهم داخلی و برون مرزی سال 1393، افزود: بر همین اساس و با توجه به تجربه بالایی که سعید عباسی داور بین المللی کشتی استان قم دارد این داور روزهای پایانی هفته جاری قضاوت رقابت‌های کشتی ساحلی کشور را انجام می‌دهد.

رضایی با بیان اینکه زمان و مکان برگزاری مسابقات کشتی ساحلی قهرمانی کشور مشخص شده است، اضافه کرد: این دوره از پیکار‌ها با حضور چهره‌های شاخص از استان‌های مختلف کشور روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در شهرستان شوش به انجام خواهد رسید.

وی ابراز کرد: بنا بر اعلام فدراسیون کشتی اسامی داوران قضاوت کننده در رقابت‌های کشتی ساحلی قهرمانی کشور که روزهای 20 و 21 فروردین ماه برگزار می‌شود در حالی مشخص شد که این مسابقات در 3 رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود.

دبیر هیئت کشتی استان قم افزود: از سوی کمیته داوران فدراسیون کشتی اردوان صاحب از خوزستان به عنوان سرپرست فنی مسابقات معرفی شده است، ضمن اینکه احمد حاج آقاپور از تهران و منصور کیانی از کرمانشاه اعضای هیئت ژوری این پیکار‌ها هستند.

وی تصریح کرد: هشت داور بین المللی درجه یک، هشت داور بین المللی درجه 2 و هشت داور بین المللی درجه 3 کار قضاوت مسابقات کشتی ساحلی قهرمانی کشور را بر عهده دارند و سعید عباسی داور اعزامی از هیئت کشتی استان قم جزو داوران دارای مدرک داوری درجه یک بین المللی محسوب می‌شود.

رضایی در پایان اظهار کرد: مسعود رستمی‌پور و بهنام شیرمحمدی از تهران، غلامرضا طاهرخانی از قزوین، رضا نقی‌لو از زنجان، حجت ال‌ها احمدی از ایلام، سعید عباسی از قم، محمد مصلایی‌پور از یزد و محمد رحیم‌پور از کردستان داوران دارای مدرک درجه یک بین المللی قضاوت کننده در این رقابت‌ها به شمار می‌روند. 

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com