کد خبر ۲۴۷۲۰ انتشار : ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۶
در نخستین جلسه شورای اداری سال 94 انجام شد

تقدیر استاندار قم از مدیرکل بنیاد شهید

استاندار قم در نخستین جلسه شورای اداری سال 94 از سردار سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم تقدیر کرد.

به گزارش قم نا ، نخستین جلسه شورای اداری استان قم در سال 94 ظهر امروز با حضور جمعی از مدیران استانی، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی قم، مدیران شهرداری قم و اعضا شورای اسلامی استان و شهر قم در تالار معصومیه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام علی بنایی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه کشورهای مختلف با انسجام ملت و دولت ایران در سال جاری پیام اصلی رهبر انقلاب اسلامی را دریافت می‌کنند عنوان کرد: این شعار باید با بسترسازی همانند یک فرهنگ در میان مردم جامعه ترویج داده شود به همین علت تفرقه و اختلاف نباید در جامعه اسلامی گسترش داده شود.

وی افزود: همدلی و همزبانی مورد عنایت قرآن و معروف است به همین علت امر کنندگان به معروف و نهی‌کنندگان از منکر باید نسبت به این موضوع توجه داشته باشند که مخالف همدلی و همزبانی یک منکر است.

همچنین یونس عالی‌پور سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم با بیان اینکه در ایام نوروز بیش از 11 میلیون سفر به استان قم انجام شده است مطرح کرد: یک میلیون و 300 هزار نفر در استان قم حضور داشتند و کمیته‌های مختلف برای بهبود شرایط رفاهی شهر تلاش کردند.

وی با تأکید بر اینکه قم امسال برای دومین بار شهر نظیف کشور شناخته‌شده است، بیان کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی قیمت‌های بازار به خوبی کنترل شد و نمایشگاه‌های فرهنگی و مذهبی زائران بسیاری را به سمت خود جلب کردند.

محمود صلبی بازرس کل استان قم نیز در این جلسه به برخی از وظایف سازمان بازرسی اشاره کرد و گفت: این سازمان بدون هیچ نگاه سیاسی و در راستای تحقق اهداف رهبر انقلاب اسلامی که برگرفته از آرمان‌های امام خمینی (ره) است فعالیت‌های خود را به صورت مستمر انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی با استفاده از روش‌های شایسته خود تا کنون دستاوردهای بسیاری در همیاری دستگاه‌های اجرایی داشته است به همین علت توانسته آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی استان قم را به خوبی بررسی کند.

در ادامه این جلسه سید حسن رضوی معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری قم با بیان اینکه برای استان قم در سال 93 حدود 60 میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شد مطرح کرد: اعتبارات هزینه‌ای در سال گذشته به 76 میلیارد تومان رسید به همین علت در پایان سال کسری بودجه و شرایط خاصی داشتیم.

وی یادآور شد: مدیران استانی باید برای مدیریت بودجه همانند سال گذشته عمل کنند اما استان قم تنها استانی که اعتبارات عمرانی خود را 7.5 درصد افزایش داده است به همین علت در سال جاری در زمینه تامین اعتبارات عمرانی استان توانایی بیشتری داریم.

همچنین حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی‌منش استاندار قم در پایان این جلسه با تاکید بر اینکه مردم و مسئولان باید در عمل خود به پیام‌های رهبر انقلاب اسلامی توجه ویژه داشته باشند مطرح کرد: قطار سریع‌السیر و تاسیس بیمارستان یک هزار تختخوابی در حال پیگیری است و در سال‌های آینده به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه عمل به رهنمود‌های رهبری پیشرفت‌های بسیاری برای جامعه اسلامی به دنبال می‌آورد ابراز کرد: دولت و ملت باید برای نزدیکی به پروردگار پیشروی کنند زیرا این هدف خلقت است که خداوند در قرآن کریم بر آن تاکید می‌کند.

در پایان این جلسه صالحی‌منش با اهدا لوح تقدیر و هدایایی از سردار سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم به پاس زحمات این مدیر استانی در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به خانواده‌های شهیدان و ایثارگران تقدیر کرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com