کد خبر ۲۴۷۳۴ انتشار : ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۷
در سال تحصیلی 95ـ94

مرکز تخصصی مهدویت دانشجو می‌پذیرد

مرکز تخصصی مهدویت از بین برادران طلبه واجد شرایط در سال تحصیلی جدید دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی از آغاز ثبت نام مرکز تخصصی مهدویت برای سال تحصیلی 95ـ94 خبر داد و اظهار کرد: به منظور ترویج و تعمیق فرهنگ مهدویت و تربیت و پرورش نیروهای توانمند و متخصص در رشته‌ تخصصی مهدویت از بین برادران طلبه واجد شرایط برای سطح سه در حوزه‌های علمیه قم، اصفهان و خوزستان پذیرش می‌کند.

وی شرایط پذیرش را مورد توجه قرار داد و گفت: حداکثر سن 34 سال در نظر گرفته شده که بر اساس پایه‌های بالاتر از سطح دو به حداکثر سن افزوده می‌شود.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: متقاضیان باید حداقل سطح دو را به اتمام رسانده باشند و در آزمون ورودی و مصاحبه علمی قبول شوند و هم چنین به رعایت مقررات آموزشی و انضباطی تعهد داشته باشند.

کلباسی ادامه داد: اولویت با فارغ‌التحصیلان سطح دو تخصصی کلام و فارغ التحصیلان دوره‌های کوتاه مدت و تربیت مربی معارف مهدویت است.

وی همچنین مزایا و امتیازات شرکت در این مرکز را اعطای مدرک تخصصی رسمی سطح سه (کارشناسی ارشد) از حوزه علمیه عنوان کرد و گفت: اولویت در ثبت نام سطح چهار مهدویت است.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: اعزام به همایش‌های مهدوی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی، امکان تحصیل در مقاطع بالاتر، تدریس در آموزش‌های کوتاه مدت و تربیت مربی معارف مهدویت و معافیت از برخی دروس عمومی حوزه علمیه و... از جمله امتیازات حضور در این مرکز است.
وی مواد آزمون عمومی این مرکز را فقه و اصول در حد پایه نهم حوزه و آزمون اختصاصی تلخیص الالهیات آیت‌الله سبحانی، بدایة المعارف آیت‌الله خرازی، دادگستر جهان آیت‌الله امینی ذکر کرد.
کلباسی تاریخ ثبت نام و آزمون را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: ثبت‌نام از 22 اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا 25 فروردین ماه سال جاری ادامه دارد و آزمون نیز هشتم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت خاطرنشان کرد: ثبت نام از طریق سایت معاونت آموزش حوزه علمیه www.Howzeh-qom.com انجام می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com