کد خبر ۲۹۱۹۴ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۳
در قالب درسنامه دوره عمومی معارف مهدویت

کتاب نگین آفرینش منتشر شد

چاپ یازدهم کتاب نگین آفرینش(2) درسنامه دوره عمومی معارف مهدویت به چاپ رسید.

به گزارش قم نا ، کتاب نگین آفرینش(2) درسنامه دوره عمومی معارف مهدویت از سوی محمدامین بالادستیان، محمد مهدی حائری‌پور و مهدی یوسفیان تالیف شده از 12 درس مانند ادعیه و زیارات مهدوی، ادعیه و زیارات مهدوی، منجی در یهود، منجی در مسیحیت و آیین زردشت،‌ تاریخ عصر غیبت، سازمان وکالت، ولایت فقیه،‌ جلوه‌های محبت امام مهدی(عج)، مهدی ستیزان (گونه‌شناسی دشمنان مهدویت)، شیوه‌های مقابله با مهدویت و فرقه‌های انحرافی تشکیل شده است.

مرکز تخصصی مهدویت ضمن تربیت نیروی علمی کارآمد، آثار متعددی را به محققان و نیز عموم علاقه‌مندان به مباحث مهدویت تالیف کرده است.

در تدوین درس چهارم و پنجم این مجموعه از کتاب تاریخ عصر غیبت اثر حجت‌الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی و در تدوین بخش‌هایی از درس هشتم از کتاب مهدی‌ستیزان اثر حجت‌الاسلام محمدصابر جعفری استفاده شده است.

سیمای حضرت مهدی(عج) در ادعیه و زیارات، ویژگی‌های شخصی حضرت مهدی(عج)، ذکر و شکر، نیکی به امام و سپاس از او، آثار معرفتی، مروری بر وظایف و تکالیف شیعیان نسبت به امام، ترسیم معیار حق و باطل، ترسیمی از جهان پس از ظهور، آشنایی با یهودیت، منجی در یهود و مدعیان مسیحایی از موضوعاتی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

ویژگی‌های منجی یهود، بشارت مسیحای موعود در کتب یهود، پیامدهای موعودباوری در یهود، بررسی مفهوم نجات و و منجی در مسیحیت، دخالت خدا در زمین، آثار و برکات اجتماعی موعودباوری، هویت‌بخشی و از بین رفتن بحران معنوی، منجی در آیین زردشتی، دخالت خدا در زمین و چشم‌انداز روشن برای آینده جهان از موضوعات دیگر مطرح شده در این کتاب است.

از مباحث دیگر این کتاب می‌توان به آثار و برکات اجتماعی موعودباوری، هویت‌بخشی و از بین رفتن بحران معنوی، پیش‌زمینه‌های غیبت امام زمان(عج)، ملاک‌های گزینش نایبان خاص، استواری و مقاومت، عوامل شکل‌گیری سازمان وکالت و ضرورت ارتباط بین رهبری و پیروان اشاره کرد، اهداف، فواید و مطالب آموزشی در هر بخش این کتاب ارائه شده است.

کتاب نگین آفرینش(2) درسنامه دوره عمومی معارف مهدویت با شمارگان 3 هزار نسخه به همت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) منتشر شد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com