کد خبر ۲۴۸۲۶ انتشار : ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۲
با حضور آیت‌الله صافی گلپایگانی

بخش جدید مسجد امام حسن عسکری(ع) افتتاح می‌شود

ساختمان بخش جدید مسجد امام حسن عسکری(ع) قم در ایام ولادت امیرالمؤمنین(ع) و حضرت امام محمدتقی(ع) با حضور آیت‌الله صافی گلپایگانی افتتاح می‌شود.

به گزارش قم نا به نقل از مرکز خبر حوزه، بنای بخش جدید مسجد مقدس حضرت امام حسن عسکری(ع) که به امر آیت‌الله گلپایگانی احداث و موجب عزت و زینت شهر قم شده، در روز پنجشنبه 10 اردیبهشت بعد از نماز مغرب و عشا طی مراسم با شکوهی افتتاح خواهد شد.
این مسجد به فاصله کمی از حرم حضرت معصومه(س) در ابتدای خیابان آستانه واقع شده است. بنای اولیه مسجد را به زمان امام حسن عسکری(ع) منسوب می‌دانند که با اجازه ایشان توسط «احمد ابن اسحاق اشعری» وکیل آن حضرت در اواسط سده سوم هجری قمری در قم بنا شد.

این مسجد تاکنون چندین بار مرمت و تعمیر شده است، ولی اصل آن به قرن‌ها پیش باز می‌گردد و در هر دوره‌ای به دست بازسازی سپرده شده است. ساختمان این مسجد دیدنی است و در هر گوشه آن هنرهای معماری و تزئینی مشاهده می‌شود.

بخش جدید مسجد از چهار شبستان، یک ایوان و یک سرداب زیبا تشکیل شده است. مسجد امام حسن عسکری(ع) پس از پیروزی انقلاب اسلامی با ساختمانی جدید که در حال احداث است با مساحتی حدود 2500 مترمربع شکوه و عظمتی خاص یافته است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com