کد خبر ۲۵۸۳۵ انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۸
روز پنجشنبه با حضور مراجع تقلید:

شبستان جدید مسجد امام حسن عسکری(ع) قم افتتاح می‌شود

حجت الاسلام سید حسین تحویلدار رئیس ستاد برگزاری مراسم افتتاحیه مسجد امام حسن عسکری(ع) گفت: شبستان جدید مسجد امام حسن عسکری(ع) روز پنجشنبه با حضور مراجع تقلید افتتاح می شود.

به گزارش قم نا به نقل از مهر ، حجت الاسلام سید حسین تحویلدار بعدازظهر چهارشنبه در مصاحبه مطبوعاتی که در شبستان جدید مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد، اظهار داشت: این شبستان روز پنجشنبه بعد از اقامه اولین نماز جماعت در این مسجد به امامت آیت الله سعادتی افتتاح می شود.

وی ادامه داد: این مراسم با حضور مراجع تقلید برگزار می شود و پس از قرائت قرآن کریم‌ مدیحه سرایی و بیان گزارشی از بانی مسجد، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور سخنرانی می کند.

رئیس ستاد برگزاری مراسم افتتاحیه مسجد امام حسن عسکری(ع) عنوان کرد: شبستان جدید مسجد امام حسن عسکری(ع) ۲ هزار و ۴۰۰ متر مساحت داشته و ۷۰۰ متر بالکن دارد و به گونه ای ساخته شده که بنای قدیم و بنای جدید با یکدیگر سازگاری داشته و یک نمای واحد را نشان می دهند.

مسجد امام حسن عسکری (ع) به امر امام حسن عسکری(ع) و توسط احمد بن اسحاق عشعری، وکیل گرانقدر امام معصوم(ع) در شهر قم بنا شده است.

حجت الاسلام تحویلدار تصریح کرد: مرحوم آیت الله گلپایگانی در این مسجد معتکف می شدند و عنایت ویژه ای به توسعه داشتند و املاک اطراف این مسجد را خریداری کردند و با تهیه نقشه ای جامع زمینه این توسعه را فراهم کردند و بعد از درگذشت ایشان، ‌ آیت الله صافی گلپایگانی کلنگ احداث این مسجد را بر زمین زدند.

رئیس ستاد برگزاری مراسم افتتاح مسجد امام حسن عسکری(ع) بیان کرد: برای بنای شبستان جدید مسجد ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شد که تمام این میزان را خیران و مردم مشارکت داشتند.

حکاکی کل قرآن به طول ۹ هزار متر در مسجد

وی یادآور شد: تمام قرآن کریم به طول ۹ هزار متر در ستون ها، کناره ها، گنبد، گلدسته و مقداری در سطح زیرین این مسجد نوشته شده است.

رئیس ستاد برگزاری مراسم افتتاحیه مسجد امام حسن عسکری(ع) عنوان کرد: این مسجد دارای ۲ گلدسته بسیار با عظمت است که یکی از آن ۵۹ متر از سطح شبستان ارتفاع دارد.

وی افزود: این مسجد از نظر سرمایشی و گرمایی همچون مسجدالنبی در مدینه است که رو به قبله ساخته شده است.

رئیس ستاد برگزاری مراسم افتتاحیه مسجد امام حسن عسکری(ع) بیان داشت: در این مسجد بسیار هنرآفرینی شده و امید است مرکزی برای تدریس دروس سطوح عالی حوزه های علمیه با حضور مراجع تقلید باشد.

حجت الاسلام تحویلدار اظهار کرد: شبستان جدید مسجد امام حسن عسکری ظرفیت ۲ هزار نمازگزار را دارد و همچنین دارای ۱۸۰ سرویس بهداشتی است،  از این نظر برای برگزاری مراسم اعتکاف آماده و مجهز است.

مسجد امام حسن عسکری کانون بزرگ فرهنگی جهان اسلام

رئیس ستاد برگزاری مراسم افتتاحیه مسجد امام حسن عسکری(ع) عنوان کرد: امید است در آینده مسجد امام حسن عسکری کانون بزرگ فرهنگی جهان اسلام باشد و پذیرای زائران بسیار زیادی باشد و بعد از مسجد گوهرشاد بیشترین رفت و آمدها در این مسجد صورت گیرد.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام بعد از هجرت به مدینه اولین کاری که انجام دادند بنای مسجد بود و بعد از ایشان ائمه اطهار علیهم السلام نسبت به ساخت مسجد اهتمام ویژه ای ورزیدند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com