کد خبر ۲۴۸۳۹ انتشار : ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۰
مدیر مرکز نشر اسراء خبر داد

رونمایی از ترجمه عربی «مفاتیح‌الحیات» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب

مدیر مرکز بین‌المللی نشر اسراء با اشاره به برنامه‌های این مرکز برای عرضه آثار جدید در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب، از رونمایی از ترجمه عربی مفاتیح‌ الحیات خبر داد.

به گزارش قم نا به نقل از مرکز خبر حوزه، مصطفی امرایی گفت: مفاتیح الحیات پرمخاطب‌ترین اثر این مرکز است که از ابتدای نشر تا کنون تعداد 195 چاپ از این اثر به بازار کتاب راه یافته و هر ساله مخاطبان زیادی از اقشار مختلف جامعه دارد.
وی ادامه داد: قرار است برای بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران 20 هزار نسخه جدید از این کتاب را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم، همچنین مرکز اسراء در نظر دارد تا از ترجمه عربی این اثر نیز در دوره آینده نمایشگاه کتاب رونمایی کند.

امرایی در تشریح برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ترجمه «مفاتیح الحیات» گفت: مرکز نشر اسراء در نظر دارد تا با ترجمه این اثر ارزشمند، آن را بیش از پیش معرفی کرده و در اختیار مخاطبان بیشتری قرار دهد، به همین منظور، تدوین ترجمه عربی این اثر آغاز شده و قرار است در ایام برگزاری بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران از آن رونمایی شود.

وی ادامه داد: همچنین در نظر داریم تا برخی احادیث و مباحث موجود در این کتاب را که به لحاظ علمی در دانشگاه‌ها به اثبات رسیده، به زبان انگلیسی ترجمه کنیم، برگردان کتاب به این زبان نیز در حال انجام بوده و قرار است در نمایشگاه فرانکفورت از آن رونمایی شود.

کتاب «مفاتیح الحیات» دارای پنج بخش با فصل‌های گوناگون و عناوین مرتبط است و ساماندهی این اثر در همه مراحل آن، از طرح تا تخریج آیات و روایات، تحقیق و تنظیم، رفع شبهات و جمع میان روایات و بازخوانی نهایی متن، با هدایت و اشراف آیت‌الله جوادی‌آملی بوده و پس از تکمیل متن، تمام آن به رؤیت و قرائت وی رسیده و نکات لازم بر آن افزوده‌ شده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com