کد خبر ۲۴۹۳۳ انتشار : ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۴
تفسیر کاخ سفید از مذاکرات با عزت ملت ایران منافات دارد

آیت الله اعرافی: مذاکرات هسته‌ای در چارچوب بیانات رهبری دستاورد نظام است

امام جمعه قم گفت: آیت الله اعرافی با اشاره به پرونده هسته‌ای گفت: بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص راهگشا است، نفس مذاکره هسته‌ای در شرایطی که رهبر انقلاب اجازه دادند، یک دستاورد است.

به گزارش قم نا به نقل از تسنیم ، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به وظایف زوجین در زندگی مشترک اظهار داشت: وظایفی که در یک زندگی مشترک بر عهده زن و شوهر است، یک سری اصول اخلاقی که باید رعایت شود و این وظایف مقدمه‌ای برای تربیت انسان‌های دیگر است، اما اگر این اصول رعایت نشوند، نتیجه‌اش به طلاق منجر می‌شود.

امام جمعه قم افزود: زوج‌های جوان اگر زندگی امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را برای خود الگو بگیرند، نتیجه‌اش یک زندگی شیرین در دنیا و عاقبت به خیر شدن در آخرت است.

وی با اشاره به خواسته‌های زن و شوهر در یک ازدواج بیان کرد: باید چنین خواسته‌هایی در محدوده‌ای باشد که خداوند آن را مشخص کرده است، اما اگر تواقعات فرا‌تر از آن باشد، اختلاف پیش می‌آید. توقعات زن و شوهر از یکدیگر باید کنترل شود و چنین مساله‌ای نقطه آغاز روابط اجتماعی است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه تقوا داشتن را ضروری دانست و افزود: امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند که اخلاق و اعمال انسان مرکب‌هایی است که فرد را با خود می‌کشاند، هوس‌ها و گناهان همچون اسب‌های سرکشی است که زین ندارد و انسان را به سوی جهنم می‌کشاند، اما کارهای نیک موکب‌هایی است که انسانی که بر آن سوار می‌شود، افسار مرکب بر دستش است.

آیت الله اعرافی با اشاره به پرونده هسته‌ای گفت: بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص راهگشا است و نشان دهنده مسیری است که ملت و دولت باید آن را بپیمانند. نفس مذاکره هسته‌ای در شرایطی که رهبر انقلاب اجازه دادند، خود یک دستاورد است.

وی تصریح کرد: یکی از دستاوردهای مذاکرات این بود که جهان ایران مقتدر و هسته‌ای را پذیرفت، البته پیش از این ملت‌های عالم این مساله را پذیرفته بودند، اما اکنون این مساله از سوی قدرت‌های زورگوی جهان پذیرفته شد.

امام جمعه قم پیشرفت‌های علمی کشور را شگفت انگیز دانست و افزود: در دیدارهایی که اخیر من با برخی از وزرای علوم کشورهای آفریقایی داشتم، آن‌ها از پیشرفت‌های علمی ایران در سایه تحریم‌ها و جنگ تحمیلی شگفت زده شدند. این پیشرفت با قدرت لایزال الهی و ملت ایران حاصل شد.

آیت الله اعرافی با اشاره به نکات قابل توجه در مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: دشمنان پیش از مذاکرات از گزینه‌های دیگر سخن می‌گویند، اما آن‌ها فهمیدند که با ایران باید با منطقه سخن بگویند، اگر چه این موفقیت قابل تحسین است، اما نکات قابل توجهی در خصوص این مذاکرات وجود دارد، کاخ سفید تفسیرهای مختلفی را از مذاکرات ارائه کرده است که این مساله درست نیست و تفسیری که کرامت ملت ایران را زیر سوال ببرد، قابل پذیرش نیست.

وی تصریح کرد: ما فقط در خصوص مسائل هسته‌ای مذاکرات می‌کنیم و تحریم‌ها باید به صورت کامل و یک باره برداشته شود، دنیا باید بداند که ملت ایران بر این نکات تاکید دارند. ایران منطقی و انقلابی هماهنگونه که رفتار عاقلانه دارد، در مقابل زورگویی‌ها می‌ایستد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به رفتار عربستان گفت: با وجود اینکه عربستان روی خوش و منطق ایران را مشاهده کرده است، اما پاسخ مثبتی به ایران نداده است. اما با این وجود ایران آماده همکاری با کشورهای منطقه است.

امام جمعه قم پرونده عربستان در منطقه را غیرشفاف دانست و افزود: تئوری‌های تکفیر در بخشی از این کشور تولید می‌شود و عربستان از رژیم صدام حمایت کرد. با وجود اینکه عربستان در بحرین حضور نظامی دارد، اما این کشور کمترین حمایتی را از مردم فلسطین نکرده است.

وی تصریح کرد: حمله به یمن منطقی ندارد و برخلاف قوانین حقوقی است. عربستان با حمله به یمن زیرساخت‌های این کشور را از بین برده است. حمله به یمن برخلاف حقوق بشر است و عربستان حتی اجازه ورود دارو به یمن را هم نمی‌دهد. حمله عربستان و دیگر کشور‌ها به یمن بازی با آتش است و این کشور‌ها خودشان در این آتش می‌سوزند. ملت ایران و انقلاب اسلامی در خدمت مظلومان جهان از جمله ملت یمن هستند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com