کد خبر ۳۰۷۶۲ انتشار : ۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۲
آیت الله اعرافی:

تکمیل بلوار پیامبر اعظم(ص) نیازمند نگاه ویژه مسئولان کشوری است

امام جمعه قم گفت: اعتقاد ما عاشورا، غدیر، انتظار و مهدویت است که دشمنان در فضای مجازی و بوق‌های تبلیغاتی تلاش می‌کنند با القاء شبهات و تبلیغات کذب درون جوانان ما را از فکر اسلامی و انقلابی و ارزش‌های دینی خالی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت الله اعرافی در خطبه‌های نماز عید قربان که صبح امروز در مسجد مقدس جمکران برگزار شد با اشاره به اینکه این عید با نام حضرت ابراهیم خلیل الله(ع) گره خورده است، اظهار کرد: این عید بزرگ یادآور آزمون‌های بزرگی است که خدای متعال از حضرت ابراهیم(ع) گرفت و آن حضرت با سرافرازی در آن آزمون‌ به پیروزی رسید.

وی با اشاره به اینکه چند نکته مهم درباره امتحان در قرآن به چشم می‌خورد، ابراز کرد: قرآن کریم امتحان الهی را هدف خلقت عالم ذکر می‌کند تا انسان‌ها با پیروزی در آن به قله‌های بالای سعادت، اخلاق، کمال و معرفت برسند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه خلقت جهان بر پایه زمین و برای امتحان انسان‌ها شکل گرفته است، گفت: قرآن کریم می‌فرماید امتحان سنت همیشگی خدای متعال است و هیچ صحنه‌ای از زندگی ما بیرون از قلمرو امتحان و آزمون الهی نیست و زندگی فردی و اجتماعی ما محل آزمون الهی است و حسنه و سیئه‌ از این مسیر در پرونده ما درج می‌شود.

آیت الله اعرافی ادامه داد: آزمایش الهی در عین اینکه شمول دارد ولی دارای مراحل و مراتبی است و همیشه یکسان نیست. گاهی آزمایش معمولی و در حد امر و نهی الهی است ولی گاهی امتحان ویژه و آزمونی خاص است.

وی با بیان اینکه باید هوشیار باشیم تا در امتحان‌های خاص خداوند مردود نشویم، بیان کرد: در واقعه عاشورا در امتحانی بزرگ کسانی مثل حر پیروز شدند و در مقابل انسان‌های خوبی بودند که در آن آزمون خاص مردود شدند.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم(ع) در چند صحنه با آزمایش الهی مواجه شد که بزرگترین آن قربانی کردن تنها فرزندش حضرت اسماعیل(ع) بود، گفت: در عید قربان، عید پیروزی حضرت ابراهیم(ع) در این صحنه بزرگ به یاد داشته باشیم که ما هم در معرض آزمون‌های خاص الهی قرار خواهیم گرفت و باید مراقب باشیم از آن مردود خارج نشویم.

آیت الله اعرافی در خطبه دوم نماز عید قربان در مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه امت اسلام در شرایطی قرار گرفته که با انواع تهدید‌ها و تجاوزات مواجه است، اظهار کرد: درخشش انقلاب اسلامی و فریاد رسای آن که از شهر مقدس قم برخواست، معادلات فکری، معرفتی و سیاسی جهان را دچار دگرگونی کرد.

وی افزود: این هیمنه و سیطره انقلاب اسلامی دشمنان اسلام عزیز را به فکر فرو برد تا حیله‌های گوناگون را علیه انقلاب اسلامی ایران و مقاومت اسلامی به کار بگیرند.

امام جمعه قم با بیان اینکه رویارویی استکبار با انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران کمتر به نتیجه رسیده است، گفت: تلاش دشمنان این است که در کنار توطئه‌های مستقیم به توطئه‌های غیر مستقیم روی آورند که مهمترین آن نفوذ پنهانی به عنوان امری راهبردی و مهم است. رهبر انقلاب اسلامی نیز بارها بر آن تاکید کرده‌اند که نباید آن را سطحی و کوچک دانست.

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه دشمنان ایران اسلامی تا کنون شکست‌های سنگینی را تجربه کرده‌اند، افزود: آنها در صحنه‌های گوناگون از ملت ایران و ازملت‌های مسلمان ضربه خوردند و تلاش بر نفوذ دارد که مهمترین نفوذ آنها نیز، نفوذ اعتقادی در میان ملت‌های مسلمان به ویژه جوانان است.

وی ادامه داد: اعتقاد ما عاشورا، غدیر، انتظار و مهدویت است که دشمنان در فضای مجازی و بوق‌های تبلیغاتی تلاش می‌کنند با القاء شبهات درون جوانان ما را از فکر اسلامی و انقلابی و ارزش‌های دینی خالی کنند.

امام جمعه قم دوم نفوذ اخلاقی، نفوذ اقتصادی و نهایتا نفوذ سیاسی را از برنامه‌های دیگر دشمن برای ضربه به انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: مردم، طلاب، دانشجویان و مسئولان ما باید در برابر این نفوذ‌های همه جانبه حساس باشند. راه نفوذ دشمنان این است که اسلام ناب، رحمانی و انقلابی را بردارند و اسلام داعشی مرتجعانه و رژیم‌های مرتجع سراسر فساد را نماینده اسلام معرفی کنند.

آیت الله اعرافی گفت: اعتقاد به مهدویت و انتظار، پرچم برافراشته شیعه در جهان است و اندیشه غدیر و مهدویت بزرگترین سرمایه این ملت در جهان، که مورد هجوم است. باید قدر این مسجد، مهدویت و انقلاب اسلامی را بدانیم و در روز عید قربان با امام زمان(عج) و رهبری معظم پیمان فداکاری و ایستادگی در عرصه‌ آزمون‌های الهی در مسیر اسلام و انقلاب را ببندیم.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به جایگاه ویژه شهر مقدس قم و ناتمام ماندن پروژه‌های مهم و اثرگذار در آن، خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های مهمی که در این شهر وجود دارد و تولیت مسجد مقدس جمکران نیز برای به ثمر نشستن آن تلاش می‌کنند، بلوار پیامبر اعظم(ص) است که باید به فضای نمونه فرهنگی، علمی، حوزوی و دانشگاهی تبدیل شود که اجرایی شدن این مهم و همچنین تکمیل پروژه‌های مهم دیگر از عهده مسئولان استانی خارج نیست و مسئولان کشوری باید برای تکمیل آن نگاه ویژه به قم داشته باشند.

منبع:فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com