کد خبر ۲۵۱۲۹ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۹
نایب رییس شورای اسلامی شهر قم؛

شهرداری قم اختیاراتش حتی از استاندار هم بیشتر است/ساده لوحی و بدسلیقگی دلایل خبرسازی شهرداران مناطق یک و هفت قم

حسن بختیاری نایب رییس شورای اسلامی شهر قم، گفت: بی احتیاطی و کج سلیقگی مدیران شهرداری قم علت اصلی حاشیه سازی های اخیر پیرامون این نهاد مردمی بوده است.

به گزارش قم نا به نقل از ایرنا ، حسن بختیاری دوشنبه شب در نطق پیش از دستور جلسه شورای اسلامی استان قم در سالن جلسه های فرمانداری، با بیان اینکه مجموعه شهرداری قم مجموعه بزرگی است و مانند سایر کلانشهرها پیچیدگی ها، شرح وظایف و کارهای مختلفی را در برنامه خود دارد،اظهار داشت: از این رو در دوره های مختلف متاسفانه افراد در این مجموعه خارج از چارچوب ها و ضوابط قانونی اقداماتی را انجام دادند.

وی با بیان اینکه برخی از این کارها با نیت خیر و در جهت تسهیل و رفع مشکلات مراجعان به این نهاد انجام شده است، افزود: در این مجموعه افراد با یک نیت خیر خواهانه و خارج از حیطه وظایف و اختیارات قانونی خود کارهایی را انجام داده اند.

بختیاری تصریح کرد: در بدنه شهرداری قم و مجموعه مدیریتی آن بحمدالله تاکنون هیچ سوء جریان مشخصی به صورت سازمان یافته وجود نداشته است، و الان نیز وجود ندارد و مدیران شهرداری اکثر مدیران پاکدست و درستی هستند، که با نیت خیر خواهانه وظایف خود را انجام می دهند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به در معرض اتهام قرار گرفتن شهرداران مناطق یک و هفت قم در اواخر سال 93 تصریح کرد: شرایط اجتماعی آن مقطع زمانی به لحاظ داغ بودن بازار شایعه به صورت خاص و ویژه بود، و در کنار آن اغراض سیاسی و برخی پیگیری های خاص نیز به شایعات به شدت دامن زد.

بختیاری تصریح کرد : متاسفانه وقتی در شهرداری یک مدیری بیش از دو سال در سمت خود به عنوان شهردار باقی می ماند، طبیعتاحاشیه ها پیرامون آن بیشتر می شود، لذا حل معضل و از بین بردن حواشی منفی برای گسترش یک دوره مدیریتی شهردار ضروری است.

وی با بیان اینکه محمد دلبری شهردار مستعفی قم 43 ماه در این شهر در سمت شهرداری قرار داشت، افزود : شهرداران قبلی نسبت به وی دوره کمتری را شهردار قم بودند، که این امر در حاشیه سازی ها در خصوص او نقش مهمی را ایفا کرد.

بختیاری ، شهرداری قم را در مجموعه این استان یکی از ارکان قدرت توصیف کرد، و افزود: دسترسی به منابع و هزینه کارکردها برای این نهاد خیلی امکانپذیر است، و اختیاراتش در این زمینه حتی از استاندار هم بیشتر است.

وی با بیان اینکه این شرایط در مورد مدیری که فراتر از ضوابط و چهارچوب های رایج و جاری عمل کند حساسیت هایی را ایجاد می کند، افزود: این مساله به نوعی در دوره دلبری وجود داشت، و وی نوع رفتار و تعاملاتش با مجموعه ها و نهادهای مختلف اعم از رسمی و غیر رسمی به گونه ای بود، که شائبه هایی مانند انجام کارها و تبلیغات انتخاباتی را در مورد او در ذهن ها ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری قم در چند ماه اخیر شرایط حساسی را پیدا کرد، افزود: این امر موجب شد تا شهرداری قم به صورت دقیق تری زیر ذره بین افراد، نهادها و یا جریان های گوناگون قرارگیرد.

بختیاری همچنین با بیان اینکه سر زدن خطاهای عمدی و یا سهوی در مجموعه گسترده ای مانند شهرداری امری طبیعی است، افزود: بدون شک در صورت عدم انگیزه معنوی برای وقوع جرم و اثبات عمدی بودن آن باید برخورد جدی با مجرمان صورت گیرد.

نماینده شورای شهر قم در سورای اسلامی این استان با بیان اینکه در خصوص شهرداران مناطق یک و هفت بزرگ نمایی صورت گرفت، افزود: در مورد شهردار منطقه یک در ابتدا شائبه جابجایی چند میلیارد پول مطرح بود، که شورای شهر پس از بررسی پرونده های مربوطه متوجه شد که کل رقم جابجا شده بر خلاف شایعات تنها یک میلیارد و 200 میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: در بررسی ها مشخص شد که وی مجوزهایی را صادر و این مقدار وجه را در میان افراد درمانده و یا مکان هایی مانند حسینیه ها و مساجد توزیع می نموده است.

بختیاری با بیان اینکه در این کار شهردار منطقه یک هیچ گونه انگیزه سوء نبوده و فقط ساده لوحی و بدسلیقگی او را با مشکل مواجه کرده است، افزود: وی برای شورای شهر قم فرد شناخته شده و انسانی سالم و مردمی است، ولی به دلیل بد سلیقگی در انجام کار خیر حاشیه هایی را پیرامون خود بوجود آورده است.

وی با اشاره به شایعاتی که در خصوص شهردار منطقه 7 بوجود آمد نیز گفت:

وی از یکی از همکاران قدیمی شهرداری که هم اکنون در خارج از شهرداری کار می کند، خودرویی را گرفته بود تا پس از فروش یک قطعه زمین وجه خودرو را بپردازد.

وی با بیان اینکه نیت شهردار منطقه 7 قم از این کار خیر بوده است، افزود: پس از مدتی مشخص شد، خودرویی که وی از دوست خود با هدف خرید از آن گرفته بوده، متعلق به یک شخص دیگر بوده است.

نایب رییس شورای شهر قم با اذعان به اینکه شورای شهر قم از مدتی قبل ضرورت ایجاد تغییر در مدیریت شهرداری قم را احساس کرده بود، افزود: تلقی و برداشت کلی شورا از این شایعه پراکنی ها و حاشیه سازی ها و همچنین حرکت های ایذایی پیرامون شهرداری و تحت فشار قرار دادن آن این بوده که این نهاد هر چه سریعتر برای این تغییرها اقدام کند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
1
جواد حسینی ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۳

تا کی دروغ
تا کی ریا
تا کی دلبستگی به مال دنیا
خجالت بکشیدید
کمی حیا کنید
آیا بذل و بخشش یک خودرو به راحتی است
پس چرا هزاران هزار جوان ما برای بدست آوردن یک وام دو سه میلیونی با کلی مشکل و ضامن و .. مواجه هستند
خدایا همگان را هدایت و آنان را که قابل هدایت نیستند محو و نابود کند

پاسخ
0
شهروند قمی ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۵

شما زیاد حرص نخور
برات خوب نیست
شما که از چیزی اطلاع نداری بیخود حرف نزن
امثال شما عوام هستند که روزیشون با شایعه پراکنی می گذره
حرف زدن راحته اما اثباتش سخته
گیریم دلبری خورده اما حداقل کار کرده کارنامه نساخته
آره داداش
برو اطلاعاتتو زیاد کن .....

پاسخ
۲۸ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۴۶

سلام، اصلا تو این مصاحبه کسی راجع به دلبری صحبت نکرده، دقت کن، راجع به شهرداری منطقه 7 و 1 گفته، ضمناً اگر اینها موارد شهرداری تهران و سایر شهرها را ببینند چی میگن.

جواد حسینی ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۸

آقای به اصطلاح شهروند قمی
تقبل الله ....
شما از اون دسته آدمهایی که نیستی ادعا می کنند:
هدف وسیله را توجیه می کنه
اولا رسوایی جناب آقای دلبری چیزی نیست که براساس حاشیه و شایعه باشد، این توجیهات برخی مسئولین برای توجیه عوام الناس است (بحث دادگاه و تعلیق و پرونده جاری در دادسرا نشان از چیز دیگری جز این توجیهات دارد)
ثانیا منظور از کارکردن چیه؟ لابد اون جریان ساخت پل جمهوری و دادن پروژه به پیمانکار فاقد صلاحیت و ... هست و یا پروژه های مختلف عمرانی که سر از ناکجا آباد درآورد را می گویید
ثالثا فرض محال، محال نیست طبق ادعای شما و برخی دیگر (جاهلان نابخرد، آگاهان مغرض، شریکان دزد و رفیقان قافله) ایشان کارنامه درست نکرده و کارکرده
آیا این دلیلی بر خوردن (بهتر است واضح تر بگویم دریافت رشوه ، اختلاس و ...) می باشد
این همان توجیه بسیاری (من جمله گروهک منفور منافقین) نبود که می گفتند هدف وسیله را توجیه می کند و به ازای رسیدن به هدف می توان به هر کاری (غیرقانونی، غیر شرعی) متوسل شد
والسلام علی من التبع الهدی
اگر خوردن به این راحتی هست که

0
۱۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۹

همه رو ماست مالی کرده
از کارگر شهرداری شنیدم شرکت های پیمانکار خود کارمندان شهرداری هستند حقوق کارگران چند ماه یک بار میدهند قم نا پیگیری کن لطفا

پاسخ