کد خبر ۲۹۳۷۳ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۶
فرماندار قم:

شهر قم جایگاه ویژه‌ای در جهان اسلام دارد / جشنواره نمادهای شهری رضوي فرصت خوبی برای جمع آوری ایده است

رضا سیار فرماندار قم اظهار داشت : جشنواره‌ها نمادهای شهری رضوي بهترین فرصت است تا با استفاده از نظرات کارشناسان و خلاقيت هنرمندان نمادهای متناسب با شهر قم ساخته شود.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم، رضا سیار نمادها را نشانگر فرهنگ، تمدن و دیدگاه جوامع نسبت به موضوعات مختلف دانست و گفت: قاعدتا شهر قم که در حوزه فرهنگ علوم دینی به عنوان مرکز جهان تشیع است باید نمادهای فرهنگی و دینی در محیط‌ها و فضاهای شهری آن مشاهده شود.

فرماندار قم خاطرنشان کرد: وقتی این نوع نمادها در فضای شهری مورد استفاده قرار گیرد هر مسافری که به قم سفر می‌کند از این طریق فرهنگ و جایگاه شهر در ذهن وی نقش بسته و با آن آشنا می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوع نمادها باید در فضایی تبیین شود گفت: جشنواره‌ها و کارگروه‌ها بهترین فضا برای این کار هستند تا موضوع بین کارشناسان و علاقمندان به این کار مطرح شده و نمادهای متناسب با شهر قم ساخته شود.

سیار با اشاره به اینکه کارشناسان دینی باید دور هم جمع شده و ایده‌های خود در این زمینه را ارائه دهند تصریح کرد: برگزاری جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی توسط شهرداری قم ضرورت داشته چون شهری مانند قم جایگاه ویژه‌ای در جهان اسلام دارد و نمی‌تواند از سایر اندیشه‌ها و تفکرات برای این کار استفاده كند.

وی در پایان با تشکر از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برای برگزاری این جشنواره گفت: برگزاری جشنواره نمادهای شهری رضوی قوی‌ترین راه کسب ایده‌ها برای ساخت نمادهای شهری مطابق با شهر قم است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com