کد خبر ۲۵۲۱۶ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۶
رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای قم :

دانش‌آموزان قمی با ورزش‌های پهلوانی آشنا می‌شوند

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای قم با بیان اینکه ورزشکاران سازمان یافته ورزش‌های پهلوانی در قم افزایش یافته‌اند، گفت: دانش آموزان قمی با ورزش‌های پهلوانی آشنا می‌شوند.

به گزارش قم نا ، محمد انبارداران اظهار داشت: ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای قم هم اکنون در 3 زورخانه فعال و اصلی قم در حال برگزاری برنامه‌های خود است و در نظر داریم در سال 94، این برنامه‌ها را گسترش دهیم.

وی افزود: زورخانه شهید فهمیده در ورزشگاه شهید حیدریان، زورخانه حضرت علی اکبر (ع) و زورخانه فرودگاه بین المللی سلفچگان، مراکز فعال ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای قم را تشکلی می‌دهند.

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای قم گفت: سالن اختصاصی ورزش باستانی و زورخانه‌ای حضرت ابوالفضل (ع) در منطقه امامزاده ابراهیم (ع) قم نیز قرار بود در ایام دهه فجر افتتاح شود که به دلیل برخی مشکلات، این اتفاق رخ نداد اما با حل موانع موجود، تا یک ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

انبارداران بیان کرد: برنامه‌ای برای آشنا کردن جوانان و نوجوانان با ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی تدوین شده و از طریق مشارکت با اداره کل آموزش و پرورش و جلساتی که برگزار می‌کنیم، قصد داریم دانش آموزان قمی را با ورزش‌های پهلوانی آشنا کنیم.

وی عنوان کرد: بدون شک اگر دانش آموزان کم سن و سال با این رشته‌ها که ریشه در آیین و مذهب ما دارند آشنا شوند علاوه زیادی به این ورزش‌ها پیدا می‌کنند و از این طریق می‌توانیم گامی مهم برای رشد این رشته تاریخی برداریم.

دانش آموزان قمی با ورزش‌های پهلوانی آشنا می‌شوند تصریح کرد: که ورزشکاران سازمان یافته ورزش‌های پهلوانی در قم افزایش یافته‌اند چنان که در سال 92 تنها حدود 300 ورزشکار زیر مجموعه این رشته در قم وجود داشتند.

انبارداران خاطرنشان کرد: در سال 93 این آمار به 550 ورزشکار رسید و تلاش ما بر این است بتدریج آمار ورزشکاران ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای سه رقمی شود.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com