کد خبر ۲۵۵۵۴ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۵
رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی قم :

سالن ورزش باستانی حضرت ابوالفضل(ع) در قم به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی قم از حضور ۵۵۰ ورزشکار سازمان یافته ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی در قم خبر داد و گفت: سالن ورزش باستانی حضرت ابوالفضل (ع) در قم به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش قم نا ، محمد انبارداران اظهار داشت: رشته‌های ورزشی پهلوانی و زورخانه‌ای باید بیش از پیش به نسل جدید شناسانده شود و در این راه، برنامه‌هایی برای آشنایی دانش آموزان و نونهالان و نوجوانان با این رشته‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با توجه به ریشه‌های مذهبی رشته‌های ورزشی پهلوانی و زورخانه‌ای، زنده نگهداشتن این رشته‌ها که جزء میراث فرهنگی ما نیز محسوب می‌شود باید مورد توجه قرار گیرد و این رشته‌ها نباید زیر سایه رشته‌هایی که رسانه‌ها بیشتر به آن‌ها می‌پردازند قرار گیرد.

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی قم گفت: سالن ورزش باستانی حضرت ابوالفضل (ع) قرار است تا یک ماه آینده در قم به بهره برداری برسد و در صورت بهره برداری از این سالن، تعداد سالن‌های ورزش باستانی قم به 4 سالن می‌رسد.

انبارداران بیان کرد: هم اکنون برنامه‌های ورزشی باستانی در قم در سالن ورزش‌های پهلوانی شهید فهمیده، زورخانه حضرت علی اکبر (ع) و زورخانه فرودگاه بین المللی قم انجام می‌شود و بهره برداری از زورخانه حضرت ابوالفضل (ع) فرصت جدیدی برای رشد این رشته‌ها به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: 550 ورزشکار سازمان یافته در رشته‌های پهلوانی قم وجود دارند که این آمار نسبت به سال 92 با رشدی 60 درصدی همراه بوده است.

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی قم تصریح کرد: با توجه به فعالیت فدراسیون جهانی ورزش‌های پهلوانی که مقر آن در ایران قرار دارد، مسابقات قهرمانی کشور با قدرت برگزار می‌شود و تیم هیئت استان قم نیز در این مسابقات حاضر است.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com