کد خبر ۲۵۲۲۹ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۷

آیت الله جوادی آملی بر خیزش امت اسلامی علیه آل سعود تاکید کرد

آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید با تاکید بر خیزش امت اسلامی علیه جنایات رژیم سعودی گفت: نباید به فکر دولت ها بود، بلکه ملت ها و ملل اسلامی خود به این فکر باشند که حرمین را از اسارت و غارت آل سعود نجات دهند.

به گزارش قم نا به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در درس خارج خود، با محکومیت جنایات رژیم سعودی، افزود: امت اسلامی یک بازگشتی باید بکنند؛ اهتمام جهان اسلام باید بر آزادی دین، قرآن، روایات و عقل استوار گردد تا حرمینی که الآن در اسارت آل سعود است،از این اسارت خارج شود.

وی اندیشه وهابیت را تهدید جدی برای فرهنگ امت اسلامی دانست و ابراز داشت: اگر فکر یک ملت، عقیده یک ملت، اندیشه یک ملت، تعقل و درک یک ملت به اسارت برود؛ وضع به مانند وضع آل سعود خواهد بود، زیرا دین به اسارت برده شده قدرت تحریک ندارد.

آیت الله جوادی آملی لزوم نجات حرمین مکه و مدینه را از اسارت و غارت این رژیم خواستار شد و اظهار داشت: مساله روز این است که آن سالی که حادثه تلخ به شهادت رساندن بسیاری از زائران حرمین اتفاق افتاد، عده ای مقالاتی نوشتند؛ بررسی کردند که این حرمین مکه و مدینه باید در اختیار چه کسی باشد؟ برابر استدلال قرآنی متولی سرزمین وحی باید مردان باتقوا باشند نه آل سعود.

وی ادامه داد: اینها همان هایی هستند که اجدادشان کعبه را بصورت بتکده در آورده بودند و روی بام کعبه به عیش و نوش و شراب خواری می پرداختند.

این مرجع تقلید در ادامه تاکید کرد: آنهایی که کلیدداری کعبه را در مجلس قمار باختند و با چند مشک شراب فروختند و معامله کردند اجداد همین ها بودند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com