کد خبر ۲۵۲۴۹ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۴
مدیرکل صدا و سیما استان قم خبر داد

همکاری تمام وقت بیش از 40 روحانی در صدا و سیما

مدیرکل صدا و سیما استان قم گفت: اکنون بیش از 40 نفر از روحانیون در صدا و سیمای ملی به صورت تمام وقت برای تبلیغ حرکت‌های فرهنگی همکاری می‌کنند.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام محمد لطفی‌نیاسر در سی و چهارمین همایش ائمه جماعات استان قم که شب گذشته در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به اینکه مجموعه صدا و سیما نیازمند هماهنگی با روحانیت است ابراز کرد: یکی از سخت‌ترین کارهای پیامبر اسلام تبلیغ بوده است.

وی با تاکید بر اینکه روحانیت باید حرف دین را به مردم برساند تصریح کرد: صدا و سیما در کنار ابلاغ دین ماموریت‌های بسیاری بر عهده دارد و در این راستا باید هدایت و سرگرم کردن مردم مورد توجه قرار گیرد در صورتی که این حرکت‌ها نباید با ابلاغ دین تناقضی داشته باشد.

مدیرکل صدا و سیما استان قم با بیان اینکه مخاطبان صدا و سیما تمایل‌های متفاوتی دارد اظهار کرد: اگر مقداری اشتباه داشته باشیم مخاطبان از تلویزیون دشمنان استفاده می‌کنند به همین علت صدا و سیما نباید فقط بر اساس نیاز، میل و هدایت مخاطبان عمل کند.

وی ادامه داد: رادیو قم در سال 75 فعالیت خود را آغاز کرد تا یک سال بعد مراجع خواستار راه‌اندازی رادیو ویژه معارف اسلامی شدند تا اینکه رادیو معارف در سال 77 با وجود مشکلات بسیاری شروع به کار کرد.

لطفی‌نیاسر از راه‌اندازی مجموعه تلویزیونی سیمای نور برای تقویت تبلیغات فرهنگی در استان قم اشاره کرد و گفت: از آذر ماه سال گذشته سرپرستی مجموعه سیمای استان قم بر عهده بنده گذاشته شد و با توجه به ابلاغیه سازمان صدا و سیما این شبکه استانی برای ارائه معارف اسلامی به تمامی شبکه‌های کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و امیدواریم ائمه جماعات در این راستا همکاری مناسبی داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم فیلمی را با توجه به معارف اسلامی بسازیم باید به بسیاری از قوانین اسلامی توجه داشته باشیم به همین علت نقدها به صورت مستمر به فیلم‌سازان دینی وجود دارد اما این نقدها نباید به شیوه‌ای باشد که این گروه از فیلم‌سازان را از کارهای دینی منصرف کند.

لطفی‌نیاسر با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه تاکنون همکاری مناسبی با صدا و سیما داشته‌اند یادآور شد: اکنون بیش از 40 نفر از روحانیون در صدا و سیمای ملی به صورت تمام وقت برای تبلیغ حرکت‌های فرهنگی همکاری می‌کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com