کد خبر ۲۸۷۰۶ انتشار : ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۳
با حضور اقشار مختلف مردم، علما و روحانیون؛

پیکر آیت الله عراقچی همدانی در قم تشییع و به خاک سپرده شد

پیکر پاک و مطهر آیت الله علی عراقچی همدانی استاد اخلاق و سطوح عالی حوزه عصر شنبه با حضور اقشار مختلف مردم، علما و روحانیون در قم از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تشییع و پس از اقامه نماز توسط آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید ، دراین مکان مقدس به خاک سپرده شد.

به گزارش قم نا به نقل از رسا ، پیکر مطهر آیت ­الله شیخ علی عراقچی همدانی، استاد اخلاق حوزه علمیه قم عصر امروز از مسجد امام حسن عسگری(ع) تشییع و در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

در این مراسم که با حضور علما، فضلا، اساتید و طلاب حوزه علمیه و مردم شریف قم برگزار شد، آیت­ الله طه محمدی، امام جمعه همدان و نماینده ولی فقیه در همدان و حجت­الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و امام جمعه قم و حجت­ الاسلام والمسلمین حسینی همدانی، امام جمعه کرج حضور داشتند.

پس از تشییع پیکر مطهر آیت­ الله عراقچی همدانی، نماز بر پیکر این عالم توسط حضرت آیت الله مکارم شیرازی اقامه شد.

پیکر این عالم ربانی پس از تشییع در جوار حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و مراجع و علمای گذشته به خاک سپرده شد.

شایان ذکر است که مراسم ختم آیت­ الله عراقچی همدانی امشب بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا قم واقع در خیابان صفائیه(شهدا) برگزار می­شود.

آیت­ الله عراقچی در سال 1306 شمسی در خانواده­ای متدین در همدان دیده به جهان گشود؛ وی تحصیلات خود را از مکتب خانه آغاز کرد. سپس چند سالی در بازار مشغول به کار شد. پس از آن تصمیم گرفت به ادامه تحصیل در علوم حوزوی بپردازد. ازاین­رو، راهی حوزه علمیه قم گردید.

آیت الله عراقچی پس از پایان دروس مقدمات و سطح در دروس خارج فقه و اصول آیات عظام: بروجردی، امام خمینی، سید محمدرضا گلپایگانی و درس فلسفه علامه طباطبایی شرکت کرد و از خرمن دانش آن بزرگان خوشه چید.

این استاد اخلاق حوزه بیشتر سال­های تحصیل و عمر خود را صرف تبلیغ احکام اسلام و ارشاد مردم کرد. وی در دوران نهضت امام خمینی از جمله یاران و فعالان سیاسی بود. آیت­ الله عراقچی ضمن تحصیل از تدریس نیز غافل نبود و از این رهگذر شاگردان بسیاری نیز تربیت کرد.

آیت­ الله عراقچی همدانی صاحب آثاری فراوان است که از آن جمله می توان به اصول اعتقادات، نبوت، معاد، توحید و عدل، جهاد و شهادت، آداب حج، فقه الحدیث و آب و حیات اشاره کرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com