کد خبر ۲۵۲۷۰ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۰
دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم:

کتاب ده همایش تفسیری منتشر می‌شود

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم گفت: کتاب ده همایش تفسیری شامل سخنرانی‌های ۵ تن از مراجع تقلیدبه زودی در این مجمع منتشر می‌شود.

 به گزارش قم نا ، حجت الاسلام مرتضی میرکتولی چهارشنبه شب در یازدهمین همایش اساتید تفسیر حوزه علمیه قم در بیت علامه طباطبایی اظهار داشت: تعداد دروس تفسیری در حوزه علمیه قم افزایش خوبی داشته است به حدی که در سال 92 تحصیلی 230 درس تفسیر برگزار شده است که این تعداد با افزایش 70 درصدی در سال 93 به 406 درس رسیده است.

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم با اشاره اینکه 162 درس تفسیر ترتیبی در حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود، افزود: با همکاری شورای مدیریت حوزه و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تفسیر در پایه هفتم تا دهم به عنوان یکی از دروس رسمی معرفی شده است به طوری که در کلاس‌ها سسیستم حضور و غیاب اجرا می‌شود.

حجت الاسلام میرکتولی علما و مراجع تقلید در جریان دروس تفسیری حوزه علمیه قرار دارند، خاطرنشان کرد: برگزاری این درس‌ها و همچنین کیفیت آن‌ها به استحضار مراجع تقلید حوزه علمیه نجف نیز رسیده است و مورد عنایت این بزرگواران قرار گرفته است.

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم حوزه علمیه قم گفت: کتاب ده همایش تفسیری شامل سخنرانی‌های 5 تن از مراجع تقلیدبه زودی در این مجمع منتشر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در 10 همایش قبلی تفسیر، 5 تن از مراجع به ایراد سخنرانی پرداخته‌اند، تصریح کرد: سخنرانی حضرات آیات صافی‌گلپایگانی، سبحانی، مکارم‌شیرازی، نوری‌همدانی و جوادی‌آملی در نشست‌های تخصصی پیشین آماده چاپ شده است و به زودی منتشر می‌شود.

دبیرمجمع تفسیر عالی قرآن کریم خاطرنشان کرد: مسئولان برخی از شبکه‌های تلوزیونی و رادیویی در موضوعات تفسیر ترتیبی، موضوعی و علوم قرآن نیازمند حوزه علمیه هستند و ما با همکاری صدا و سیما می‌توانیم از اساتیدی که در این زمینه آمادگی داشته باشند، استفاده کنیم.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com