کد خبر ۲۵۳۳۷ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۲
گزارش تسنیم از جلسه علنی شورای شهر قم؛

بدهی‌های بانکی شهرداری قم پرداخت می‌شود

جلسه علنی شورای شهر قم دقایقی پیش با بررسی لوایح مختلفی مانند پرداخت بدهی شهرداری قم به بانک تجارت و ملی به کار خود پایان داد.

به گزارش قم نا ، یکصد و بیستمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم صبح امروز در سالن اجلاس این شورا برگزار شد.
در این جلسه که ولی‌الله بیاتی رئیس شورای ‌شهر قم، مجید متین‌فر سرپرست شهرداری و 19 نفر از نمایندگان شورای شهر حضور داشتند لوایح مختلفی مانند پرداخت بدهی شهرداری قم به بانک تجارت و ملی مطرح شد.
در ابتدای جلسه مصطفی سعادت طلب لایحه مربوط به اخذ مجوز قرارداد با رضا حسن لوشیری را که مربوط به ملک با 45 متر مربع عرصه در مسیر بود را مطرح کرد که با رای اعضاء به تصویب رسید.
اخذ مجوز عقد قرارداد با ابوالفضل زند لایحه دیگری بود که رئیس کمیسیون امور زیربنایی در جلسه مطرح کرد که با رای اعضا تصویب شد.
اخذ مجوز اعمال ماده 9 در طرح‌های بلوار 45 متری کارگر لایحه‌ای بود که توسط سعادت‌طلب مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
ذاکریان عضو شورای ‌شهر قم در این زمینه اظهار داشت: بحثی در مورد اجرای این طرح ندارم و برای تکمیل پروژه معابر باید این طرح اجرا شود اما در مورد استفاده از ماده 9 در مورد این طرح اشکال وارد است.
سرپرست شهرداری قم با اشاره به اینکه در تمامی پروژه‌ها مقرر شده است مجوز ماده 9 را داشته باشند، گفت: در بحث ماده 9 ابتدا تخریب انجام می‌شود و سپس سه ماه فرصت برای پرداخت بدهی وجود دارد.
سپس با دستور رئیس شورای اسلامی شهر قم این لایحه به رای گذاشته شد که با اکثریت آرا به تصویب رسید.
اخذ مجوز دریافت 15 درصد نرخ کمیسیون هزینه خدمات از خودروهای سرویس تاکسی دربستی لایحه دیگری بود که عباس ذاکریان در جلسه مطرح کرد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم اظهار گفت: این لایحه در کمیسیون به اتفاق آرا به تصویب رسیده است.
زین العابدین قراچورلوی عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه با کم کردن این نرخ خدمات رسانی را تضعیف می‌کنیم افزود: با این کار استقبال از تاکسی‌های دربستی زیاد می‌شود و خدمات رسانی ضعیف می‌شود.
با رای اعضای شورای اسلامی شهر قم این لایحه به تصویب رسید.
عوارض ارزش افزوده بلوار پیامبر اعظم (ص) اصلاح شد
ذاکریان با اعلام لایحه مربوط به اخذ کدهای درآمدی سازمان تاکسیرانی سال 93 گفت: عودت این لایحه به شهرداری در کمیسیون به تصویب رسیده است.
سپس این لایحه به رای گذاشته شد و تصویب شد.
اخذ مجوز اصلاح عوارض ارزش افزوده بلوار پیامبر اعظم (ص) لایحه‌ای بود که توسط ناصر رعیت‌پور در جلسه عنوان و به رای گذاشته شد که به تصویب رسید.
عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لایحه در خصوص اعمال مساعدت به بیمارستان گلپایگانی در مورد عوارض نوسازی اظهار داشت: کمیسیون این لایحه را رد کرده است.
این لایحه با رای موافق اعضا به نظر کمیسیون به تصویب رسید.
اخذ مجوز انعقاد قرار داد با وکیل حقوقی به منظور رسیدگی و رفع مشکلات بیمه‌ای بازنشستگان شهرداری لایحه دیگر کمیسیون برنامه و بودجه بود که رعیت‌پور آن را عنوان کرد و گفت: بر اساس این لایحه یک میلیون و دویست هزار تومان و به ازای 50 نفر بابت حق الوکاله داده می‌شود.
کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با این لایحه موافقت کرده بود که نظر کمیسیون در جلسه شورا هم به تصویب رسید.
رعیت‌پور با اشاره به درخواست شرکت آب و فاضلاب در خصوص تمدید تفاهم نامه با شهرداری برای حفاری فاضلاب اظهار داشت: مشکلاتی از جمله مشکلات اقتصادی برای شرکت آب و فاضلاب ایجاد شده است و درخواست تمدید این توافق تا پایان سال 95 را داشته است.
وی گفت: کمیسیون با تمدید این قرارداد تا 8 ماه موافقت کرده است و درخواست رای در مورد این موضوع را دارم.
وحید شایسته نیک عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: معتقدم این طرح باید به شهرداری برود و پس از تبدیل به لایحه شدن به شورا بازگردد.
سپس این طرح با نظر اعضا به شهرداری بازگشت تا پس از تبدیل شدن به لایحه شهرداری به شورا بازگردد.
بدهی شهرداری قم به بانک‌ها تهاتر می‌شود
اخذ مجوز تها‌تر بدهی شهرداری با بانک تجارت نیز در جلسه امروز مطرح و مصوب شد.
اخد مجوز خرید سهم الشرکه پروژه مرکز تجاری سالاریه جهت واگذاری به بانک ملی بابت تها‌تر بدهی لایحه مهمی بود که توسط رعیت‌پور مطرح شد.
بیاتی با اشاره به اینکه 60 درصد سرمایه گذار در این پروژه شریک است افزود: بانک ملی این پروژه را قبول کرده است تا در زمان تکمیل با قیمت کار‌شناسی بابت بدهی خود قبول کند.
رئیس شورا با اشاره به اینکه در روند قیمت گذاری سه نفر از اعضای شورا شرکت دارند گفت: با این کار به دبنال احقاق حق شهرداری در این زمینه هستیم.
این لایحه با دستور بیاتی رئیس شورا به رای گذاشته شد و با رای موافق اعضا به تصویب رسید.
اخذ مجوز تفویض اختیار به امور حقوقی شهرداری قم نیز با رای موافق اعضا مصوب شد.
اعضای حاضر در جلسات ستاد عالی سرمایه گذاری قم مشخص شدند
دستور جلسه دیگر امروز که توسط رئیس شورای اسلامی شهر قم مطرح شد مربوط به انتخاب سه عضو از شورای شهر قم در جلسات ستاد عالی سرمایه گذاری قم بود.
سپس رای گیری برای انتخاب سه نفر از میان 5 نفر عضو شورا که برای شرکت در جلسات این ستاد کاندید شده بودند برگزار شد و با توجه به نتیجه آرا از میان آقایان وحید شایسته نیک، حسین فاکر، مصطفی ملایی، زین العابدین قراچورلوی و محمد رضا ملکی سه عضو یعنی آقایان فاکر، شایسته نیک و ملکی انتخاب شدند.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com