کد خبر ۲۵۴۲۰ انتشار : ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰
لاریجانی:

مشکلات تأمین اجتماعی قم پیگیری می‌شود/ کمبود پزشک در مراکز دولتی

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احداث بیمارستان امام رضا(ع) برای مردم قم ضروری بود، گفت: مشکلات موجود در این بیمارستان و همچنین تأمین اجتماعی استان قم پیگیری و برطرف خواهد شد.

به گزارش قم نا ، علی لاریجانی قبل از ظهر دوشنبه از بیمارستان امام رضا(ع) بازدید کرد و از تعدادی بیمار بستری در این بیمارستان عیادت کرد.

وی پس از بازدید از این بیمارستان در جلسه شورای تأمین اجتماعی استان قم شرکت کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه ابراز داشت: احداث بیمارستان امام رضا(ع) برای استان قم بسیار ضرورت داشت و راه اندازی آن موجب خرسندی بود.

وی ادامه داد: مشکلات بیمارستان امام رضا(ع) و سازمان تأمین اجتماعی استان قم پیگیری و رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه پزشکان بسیار زیادی در کشور وجود دارند، ابراز کرد: مشکل کمبود پزشک لایق و حاذق در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی برطرف می‌شود.

مهم‌ترین مشکل تأمین اجتماعی قم مطالبات است

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم نیز در این جلسه با بیان اینکه تأمین اجتماعی با مشکلات بسیار عدیده‌ای مواجه است، اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل تأمین اجتماعی قم مطالبات است و بیشتر این مطالبات نیز از مراکز خصوصی است.

سید مجتبی موسوی ادامه داد: ۶۰ هزار قالیباف در استان قم وجود دارد که فقط ۱۱ هزار و ۷۱۶ نفر از آنها تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند.

وی با اشاره به بیمه کارگران تأمین اجتماعی ابراز کرد: به دلیل مشکلاتی که در خصوص بیمه کارگران ساختمانی وجود دارد از بیمه کردن افراد بیمه نشده فعلا جلوگیری شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم عنوان داشت: سال گذشته ۱۶ هزار بازدید از مراکز کارگری انجام داده‌ایم تا بتوانیم از فعالیت مراکز زیرزمینی جلوگیری کنیم.

کمبود پزشک در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم نیز در این جلسه با بیان اینکه بیشترین هزینه تأمین اجتماعی در بخش درمان مستقیم صورت می‌گیرد، اظهار کرد: سال گذشته بودجه این بخش ۱۰۲ میلیارد تومان بود و این میزان در سال جاری به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

داوود علی محمدی بیان داشت: ۷۲ بیمارستان ملی در کشور وجود دارد که یکی از این بیمارستان‌ها در استان قم فعالیت می‌کند.

نتوانسته‌ایم پزشکان لایق را در بیمارستان امام رضا (ع) جذب کنیم

وی با بیان اینکه در بیمارستان امام رضا(ع) کمبود پرستار وجود ندارد، ابراز کرد: به دنبال پزشک لایق و توانمند هستیم و درصددیم پزشکانی حاذق در بیمارستان تأمین اجتماعی خدمت کنند اما نتوانسته‌ایم در این کار موفق شویم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم تصریح کرد: لازم است تدابیری صورت گیرد تا حداقل ۱۰ درصد پزشکان در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی خدمت کنند.

علی محمدی در ادامه با بیان اینکه تجهیزات بسیار خوبی در بیمارستان امام رضا(ع) وجود دارد، تأکید کرد: ما همه تلاش خود را برای جذب پزشکان لایق به این بیمارستان خواهیم داشت.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com