کد خبر ۲۵۵۲۰ انتشار : ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۸
آیت الله فقیه یزدی:

حوزه‌ در بیان سیره امام هادی(ع) جدی‌تر عمل کند

استاد حوزه علمیه قم گفت: متأسفانه کمتر به بیان ویژگی‌های امام هادی(ع) پرداخته‌ می‌شود و حوزه باید در این مورد وارد عمل شود.

به گزارش قم نا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله محمد فقیه یزدی ضمن تسلیت شهادت امام هادی (ع) اظهار کرد: تعدادی از ائمه معصوم(ع) ما بیش از سایر ائمه(ع) از مظلومیت خاصی برخوردار بودند و امام هادی(ع) به دلیل استبداد حکام آن دوران ارتباطش با مردم محدود بود از مظلومیت بیشتری برخوردار بود.
وی بیان کرد: با وجود این محدودیت‌ها باز در عین حال محبوبیت امام هادی(ع) در بین مردم بسیار زیاد بود و آنچه از وجود نازنین آن حضرت تا امروز وجود داشته فقط ارادت مخصوص به آن امام(ع) است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تعداد زیادی از روایات از وجود حضرت امام هادی(ع) نقل شده است افزود: متأسفانه آنگونه که باید برنامه خاصی برای امام هادی(ع) در نظر گرفته نشده است و کمتر به بیان ویژگی‌های آن حضرت پرداخته‌اند و حوزه‌های علمیه وظیفه دارند که در این مورد وارد عمل شوند.

وی تصریح کرد: امام هادی(ع) در دورانی به سر می‌بردند که به دلیل ظلم حکام آن زمان در محدودیت بسیاری بودند و از طرفی دیگر احکام به طور کامل و روشن در زمان امام باقر (ع)، امام صادق(ع) و امام رضا(ع) در اختیار مردم قرار گرفته بود و بنا بر این نیازی مانند قبل نبوده است و از این رو از حضرت امام هادی(ع) احکام کمتری نسبت به سایر ائمه(ع) به دست ما رسیده است.

آیت‌الله فقیه یزدی بیان کرد: با این حال اگر کل روایات را بررسی کنیم از امام هادی (ع) روایاتی نیز نقل شده که در دست محققین قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه فضائل بزرگی از وجود امام هادی(ع) ذکر شده است گفت: امام هادی(ع) مسائل بسیاری را از امام رضا(ع) و ائمه(ع) دیگر و پیامبر اکرم(ص) نقل می‌کردند و به نوعی نمایانگر حضرت رسول(ص) بوده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: انتقال مسائل معنوی توسط امام هادی (ع) به مردم بیش از سایر ائمه(ع) بوده است و با اینکه مردم از دور به امام هادی(ع) توسل داشتند ولی با این محدودیت‌ها نتیجه علمی و معنوی خود را می‌گرفتند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com