کد خبر ۲۵۵۶۶ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۱
ستاری تأکید کرد:

لزوم تجاری‌سازی علوم انسانی/ ابزارهای لازم را نداریم

معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور بر لزوم تجاری‌سازی علوم انسانی و فناوری تاکید کرد.

به گزارش قم نا ، دکتر سورنا ستاری بعدازظهر پنجشنبه در جلسه مشترک مسئولان معاونت علمی ریاست جمهوری و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از آنچه که به اعتقادش اقدامات جدی در حوزه علوم انسانی در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه انجام می‌شود قدردانی کرد.

وی گفت: مقام معظم رهبری بر این نکته تأکید دارند پایه مراجع علمی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود بر اساس باورهای مذهبی و دینی باشد، بنابراین ما دنبال مدلی برای تقویت این ارتباط هستیم.

معاون رئیس جمهور بر لزوم توجه به اقتصاد علوم انسانی تاکید کرد و افزود: تا نتوانیم در حوزه علوم انسانی تجاری سازی کنیم مشکلات همچنان زیاد خواهد بود.

ستاری اضافه کرد: غربی‌ها با تجاری‌سازی فناوری به خانه‌های ما نفوذ کردند ولی ما با فرهنگ غنی و سابقه تاریخی هنوز ابزارهای مناسب برای تجاری‌سازی علوم انسانی نداریم.

وی در پایان خواستار همکاری بیشتر بین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد و تاکید کرد: این وظیفه ماست که هر کمکی از دست ما بر می‌آید برای تقویت این همکاری انجام دهیم.

حجت‌الاسلام نظری شاهرودی رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز علمی پژوهشی تاکید کرد که در حوزه علوم انسانی، اقتصاد دانش بنیان نیازمند حمایت و توجه خاص است.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com