کد خبر ۲۵۵۷۰ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۸
معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور:

ستاد سلول‌های بنیادی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شد

معاون علمی و پژوهشی رئیس‌ جمهور از تشکیل ستاد سلول‌های بنیادی در این معاونت خبر داد و گفت: از مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی قم حمایت خواهیم کرد؛ چرا که ارتباط این مرکز با پارک علم و فناوری موجب رفع بسیاری از مشکلات می‌شود.

به گزارش قم نا ، سورنا ستاری پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس و اعضای هیئت رئیسه و هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن تمجید از عملکرد این دانشگاه برای احداث مرکز رشد از سال 93 اظهار کرد: تا زمانی که مباحث پژوهشی نتواند مشکلات مردم را حل کند، نمی‌توانیم به موفقیت دست پیدا کنیم لذا باید به فکر تقویت این حوزه باشیم.
وی با اشاره به حمایت وزیر بهداشت از مباحث پژوهشی گفت: اغلب ستادهایی که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت دارند از معاونان و افراد برجسته در وزارت بهداشت بهره می‌برند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های قم گیاهان دارویی است، تصریح کرد: در طب سنتی و گیاهان دارویی اقدامات زیادی انجام می‌دهیم و می‌توانیم در این حوزه با دانشگاه علوم پزشکی قم همکاری داشته باشیم.

ستاری اضافه کرد: اصلاح الگوی کشت در گیاهان دارویی می‌تواند درآمدزایی داشته باشد؛ به طوری که با مصرف آب کمتر ده‌ها برابر بیشتر از کشت معمولی سود دارد.

وی اضافه کرد: از توجه و ورود دانشگاه علوم پزشکی قم به حوزه گیاهان دارویی حمایت خواهیم کرد.

معاون علمی و پژوهشی رئیس جمهور از فعالیت ستاد سلول‌های بنیادی در این معاونت خبر داد و اظهار کرد: کاملاً از مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی قم حمایت خواهیم کرد؛ چرا که ارتباط این مرکز با پارک علم و فناوری موجب رفع بسیاری از مشکلات می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از فردا نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی در تهران آغاز به کار می‌کند که دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند با سقف 50 درصد تخفیف، تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز خود را از آن تهیه کند.

ستاری با بیان اینکه تجهیزات ارائه شده در این نمایشگاه داخلی بوده و فناوری بالایی دارد، تصریح کرد: در اقدامی بی‌سابقه برای مراکز خصوصی که از تولیدکنندگان داخلی خرید می‌کنند لیزینگ هشت درصد در نظر گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: تمام بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و دیگر مراکز درمانی خصوصی می‌توانند در این نمایشگاه از تسهیلات هشت هزار قلم کالایی که از لحاظ فناوری رده‌بندی شده‌اند، استفاده کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com