کد خبر ۲۵۶۵۵ انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام كرد:

کمبود 900 تخت استاندارد بیمارستانی در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اگر از دید تخصصی به حدود هزار تخت مراکز درمانی قم نگاه کنیم شاید 300 تخت استاندارد نداشته باشیم و نیاز است بیش از800 تا 900 تخت استاندارد بیمارستانی به چرخه بیمارستان‌های قم اضافه کنیم.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری هفته سلامت استان قم، ابوالفضل ایرانی‌خواه ظهر امروز شنبه در آیین تجلیل از خیرین، حامیان و فعالان سلامت استان قم که در تالار امام علی(ع) دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، عنوان کرد: از 90 سال پیش تاکنون که خدمات بهداشتی جنبه علمی پیدا کرده است خیرین همواره باني مراکز درمانی بوده‌اند و این سنته حسنه ادامه داشته است.

وی تصریح کرد: استان قم سومین استان کشور است که خیرین عرصه سلامت عهده‌دار خدمات ارزنده در حوزه بهداشت و درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار كرد: از اینکه در دوره طرح تحول نظام سلامت در حال خدمت هستم خرسندم و امیدوارم با برنامه‌ریزی و هم‌افزایی تمام دستگاه‌ها بتوانیم در آینده‌ای نه چندان دور، مشکلات زیرساختی بهداشت و درمان استان قم را به حد مطلوب که شایسته مجاوران حرم حضرت معصومه(س) باشد، برسانیم.

ایرانی‌خواه تصریح کرد: استان قم سالانه 20 میلیون نفر زائر را ميزباني مي‌كند و حوادث محورهای مواصلاتی استان بار مضاعفی بر دوش مسئولان مربوطه دارد که امیدواریم در راستاي رفع مشکلات زیرساختی اقداماتی با همکاری تمام مسئولان کشوری و استانی انجام دهیم.

وی افزود: امیدواریم قم به عنوان الگو و مصداق عملی تحقق شعار حکیمانه رهبر معظم انقلاب در نیمه نخست سال در کشور عنوان شده و مهم‌ترین نمودش در عرصه بهداشت و سلامت باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه اقدامات اولیه برای تحول چشمگیر در بهداشت و سلامت قم انجام شده است گفت: نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی در راستاي تامین اعتبارات برای بهبود وضعیت بهداشتی و مراکز درمانی استان تلاش دارند و ما نیز برای تحقق آن مطالعات و برنامه‌ریزی دقیق در مجمع خیرین سلامت قم داشتیم.

ایرانی‌خواه خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت در سفر اخیرشان به قم معتقد بود این استان باید در ساختار بهداشتی، درمانی و آموزشی در حوزه پزشکی جایگاه نخست کشوری را داشته باشد و ما مسئولان نیز امیدواریم از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببریم و با کمک مسئولان و خیرین جایگاه قم را به حد مطلوب برسانیم.

وی از کمبود تخت استاندارد بیمارستانی در استان قم خبر داد و گفت: اگر از دید تخصصی به حدود هزار تخت مراکز درمانی قم نگاه کنیم شاید 300 تخت استاندارد نداشته باشیم و نیاز است بیش از800 تا 900 تخت استاندارد بیمارستانی با زمینه‌های تخصصی متفاوت پزشکی به چرخه بیمارستان‌های قم اضافه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه بخش خصوصی را خیر تلقی می‌کنم اظهار كرد: هرکس حتی به نیت مادی در زمینه بهداشت و درمان سرمایه گذاری و خدمت کند، مطمئنا از آنها استقبال خواهیم کرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com