کد خبر ۲۵۳۶۵ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۴
در نشست خبری مطرح شد؛

انتقاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از سود جویی برخی افراد در فضای مجازی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به اینکه طب سنتی ایرانی اسلامی جایگاه مشخصی دارد،گفت:برخی افراد سود جو در فضای مجازی با سوء استفاده از اعتقادات مردم اقدام به سودجویی می کنند که این اقدام اصلا خوشایند نیست.

به گزارش قم نا به نقل از قم فردا ،نشست خبری هفته سلامت صبح امروز با حضور دکتر ابولفضل ایرانی خواه رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، مرتضی آقا حسنی معاونت بهداشت و سید محمد میلانی معاونت غذاو دارو دانشگاه علوم پزشکی قم در محل این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مرتضی آقا حسنی اولویت معاونت بهداشت دانشگاه را استقرار کامل طرح سلامت در استان دانست و اظهار داشت: با استقرار این طرح در مجموع 140 پایگاه سلامت و 46 مرکز جامع سلامت در سطح و حاشیه شهر مستقر می شود تا خدمات اولیه بهداشتی را ارائه دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه افزود: برای بهبود کیفیت خدمات 41 کارشناس تغذیه در مراکز بهداشتی حضور دارند که میانگین مشاوره هر کدام از این کارشناسان 30 الی 40 هزار نفر است.

وی به نبود وضعیت مناسب در شاخص دهان و دندان در قم اشاره کرد و گفت : متاسفانه در این مورد وضعیت مناسبی نیستیم که در آینده نزدیک مشاوره هایی در مورد افزایش بهداشت دهان و دندان اضافه خواهد شد.

در ادامه این نشست خبرنگاران سوالاتی از رییس دانشگاه علوم پزشکی قم و معاونین وی پرسیدند.

ایرانی خواه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر عدم وجود امنیت غذایی اظهار داشت:ما هم تاکید داریم سلامت مردم در خطر است و 200 بیماری که حیات انسان را تهدید می کنند توسط آلودگی های غذایی به دست می آید و متاسفانه برخی سودجویان به دلیل نبود نظارت های کافی به این مسائل دامن می زنند.

وی همچنین به رونمایی از سند تحول در حوزه دهان و دندان اشاره کرد و گفت: بر اساس سیاست های وزارت بهداشت که همانا پیشگیری است برای گروه های سنی کودکان زیر 14 سال  این طرح برگزار خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: مطمئنا در آغاز کار اشکالاتی هم خواهد داشت ولی در ماه آینده شاهد افتتاح کلینیک ویژه دندانپزشکی در دانشکده داندانپزشکی قم در حوزه بهداشتی و از جهت افزایش کیفیت و کمیت خواهیم بود.

وی به مسکوت ماندن طرح بیمارستان فرقانی اشاره داشت و تصریح کرد: این بیمارستان قرار بود با بروزترین تجهیزات افتتاح شود که با فوت وقف کننده اصلی این طرح مسکوت مانده است که با رایزنی هایی قرار شد بازماندگان شهرک سلامت را راه اندازی کنند که آن هم تا به امروز راه به جایی نبرده است .

ایرانی خواه ابراز داشت: در تعطیلات امسال 55 پزشک متخصص و فوق تخصص به صورت مقیم در مراکز دولتی کار خدمت به بیماران را انجام می دادند.

وی با انتقاد از صداوسیما در پخش آگهی های تلویزیونی و اهمیت ندادن به سلامت مردم اظهار داشت: متاسفانه صداو سیما تبلیغات برخی محصولات را پخش می کند که کاملا برای سلامت غذایی ضرر دارند و باید نظارت را برای این امور بیشتر شود.

همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی قم از برخی افراد سود جود درفضای مجازی نیز انتقاد کرد و گفت:در حال حاضر فردی وجود دارد که با سوء استفاده از اعتقادات مردم اقدام به سود جویی می کند و اعتماد مردم را نسبت به داروهای گیاهی و  طب سنتی ایرانی اسلامی  از بین می برد،امیدوارم در این زمینه اقداماتی انجام بگیرد تا شاهد اینگونه مشکلات نباشیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com