کد خبر ۲۵۸۰۷ انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۷
عالی پور خبر داد؛

آمادگی قم برای میزبانی از 3 میلیون زائر مهدوی/توریسم سلامت در دست اقدام

یونس عالی پور سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم با بیان اینکه ایام نیمه شعبان برای شهر قم از اهمیت بالایی برخوردار است،گفت : قم آماده میزبانی از 3 میلیون زائر مهدوی است.

به گزارش قم نا به نقل از قم فردا ، یونس عالی پور در صبح امروز در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی در خصوص فعالیت های این ستاد در ایام نوروز اظهار داشت:از روز 27 اسفند تا 14 فروردین سال 94 ستاد رسانه ای به فعالیت خود ادامه داد و کمیته های 11 گانه فعالیت های خود در زمینه های مختلف را انجام دادند.

وی افزود:تمامی مسئولان شهری و استانی و همچنین ارگان ها در خط مقدم خدمت به زائرین در حال انجام وظیفه بودند و در مجموع 10 هزار نفر نیرو در ستادهای مختلف خدمات ارائه کردند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت:بیش از یک میلیون و سیصد نفر در مراکز اقامتی و در مجموع یک و نیم میلیون نفر در شهر قم اقامت کردند و 11 میلیون نفر نیز به صورت گذری بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های حوزه معاونت فرهنگی در سال 94 ،ادامه داد:حدود 24 برنامه متنوع برای سال 94 پیش بینی شده است تا فضای با نشاطی برای مردم فراهم شود.

عالی پور تصریح کرد:اولین برنامه شناسایی ظرفیت های استانی و همچنین پیگیری کمپین های نیمه تمام و ایجاد کمپین جدید خواهد بود.

وی ابراز داشت:جذب سرمایه گذار برای احداث هتل های 4 و 5 ستاره در دستور کار قرار دارد و در همین جهت برنامه ای برای احداث زائر سرای بزرگ در منطقه جمکران داریم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم با بیان اینکه ایام نیمه شعبان برای شهر قم از اهمیت بالایی برخوردار است،عنوان کرد:برنامه ای داریم تا بتوانیم در روز نیمه شعبان که پیش بینی شده است 3 میلیون زائر به شهر قم وارد شوند خدمات مناسبی را به زائرین ارائه دهیم و استراحتگاهای موقتی را تعیین کنیم.

وی بیان داشت:طرح مطالعه کمی و کیفی وضعیت راهبردی گردشگری مذهبی را داریم که در این راستا همایش نقش گردشگری زیارتی با رویکرد اقتصاد مقاومتی 28 اردیبهشت در دانشگاه قم برگزار خواهد شد.

عالی پور اجرایی شدن توریسم سلامت استان را برنامه ی دیگر این معاونت عنوان کرد و گفت:برنامه ای داریم که بتوانیم از این ظرفیت نیز به صورت کامل بهره ببریم.

وی افزود:راه اندازی ستاد دائمی اجرایی سازی شعار سال با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری  یکی دیگر از برنامه ها است که رسانه ها باید در این جهت کمک کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com