کد خبر ۳۲۲۹۷ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۹
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم

استان قم 12 موکب پذیرایی از زایر را از مرز مهران تا کربلا بر پا می کند

یونس عالی پور گفت: قم در ایام اربعین 12 موکب پذیرایی از زایر را از مرز مهران تا کربلا بر پا خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، یونس عالی پور روز دوشنبه در جلسه هماهنگی ستاد تسهیلات زائران اربعین در تالار امام رضا (ع) فرمانداری قم، افزود: از این تعداد 5 موکب درکربلا، 2 موکب حد فاصل نجف تا کربلا، 2 موکب در نجف و 3 موکب نیز در مرز مهران برای پذیرایی و سرویس دهی به زائران و سوگواران اربعین حسینی اختصاص پیدا کرده است.
وی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی خروج زائران از کشور، تصریح کرد: زائران قمی به همراه زائران 20 استان دیگر از طریق مرز مهران، و همچنین زائران بقیه استان ها نیز از طریق مرزهای شلمچه و چذابه وارد خاک عراق خواهند شد، تا مشکلی به لحاظ ازدحام جمعیت زائران در مرز بوجود نیاید.
عالی پور با بیان اینکه در داخل خاک عراق نیز برای زائران استان های مختلف قرارگاه هایی طراحی و پیش بینی شده است، تصریح کرد: قرارگاه زائران قم به همراه زائران استان قزوین مرقد طفلان مسلم خواهد بود.
وی با اشاره به پیشرفت خوب کارهای مربوط به تدارکات در قم آن را حتی جلوتر از دستور العمل پیش بینی شده کشوری توصیف کرد، و افزود: دغدغه اصلی موجود در خصوص مسائل فرهنگی و تدارک برنامه در این حوزه است، که باید نهادهای عضو کمیته فرهنگی بویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اهتمام لازم را داشته باشند.
معاون استاندار قم با تاکید بر اینکه همه دستگاه های مسوول در ایجاد فضای مطلوب و آرام برای پیاده روی زائران اربعین مصمم هستند، تصریح کرد: طبق اعلام وزارت کشور خروج از مرزهای کشور جهت ورود به خاک عراق برای شرکت در مراسم روز اربعین بدون گذرنامه به هیچ وجه امکانپذیر نیست.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com