کد خبر ۲۵۹۰۰ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۴
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان:

اعتکاف بهترین فرصت برای تقویت جبهه حق است

استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز دشمنان توطئه‌های بسیار زیادی علیه اسلام انجام می‌دهند و اعتکاف بهترین فرصت برای آگاهی بخشی برای خنثی کردن این توطئه‌ها و تقویت جبهه حق است.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری ستاد مرکزی اعتکاف استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد پناهیان در همایش افتتاحیه خادم‌المعتکفین قم که در صحن صاحب‌الزمان(عج) حرم کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد با اشاره به اهمیت اعتکاف اظهار کرد: اعتکاف فرصت همنشینی و خلوت کردن با خداوند است و خادمی در این مراسم نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.
وی با بیان اینکه خادمان اعتکاف باید قدر فرصتی که برایشان فراهم شده است را بدانند، بیان کرد: خادمان اعتکاف باید برخورد مناسبی با معتکفین داشته باشند و همیشه با احترام با آنها برخورد کنند و بدانند که معتکفین میهمانان خداوند محسوب می‌شوند.

استان حوزه علمیه قم با بیان اینکه خادمین اعتکاف باید برای معتکفین الگو باشند افزود: خادمی در اعتکاف نباید مانع از تزکیه نفس و انجام عبادت در اعتکاف شود و خادمین همیشه باید برای معتکفین به عنوان الگو عمل کنند.

وی با بیان اینکه اعتکاف در سال‌های بسیار دور هم بوده است ولی به برکت انقلاب اسلامی مراسم اعتکاف در ایران هم بالنده‌تر و هم گسترده‌تر شده است تصریح کرد: در اعتکاف انسان‌ها با خداوند زندگی می‌کنند و خادمین این زندگی را در ظرف خدمت انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اهمیت ماه‌رجب خاطرنشان کرد: رجب ماه اتصال به پروردگار است و ایام اعتکاف اوج این اتصال خواهد بود و خادمین معتکف باید توجه داشته باشند که از میهمانان خدا و در شهر خدا میزبانی می‌کنند و قدر این جایگاه را باید خوب بدانند.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین وظیفه ما در اعتکاف باید تقویت جبهه حق باشد تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام و وهابیت توطئه‌های بسیار زیادی علیه اسلام انجام می‌دهند و سعی دارند تا بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و اعتکاف فرصت مناسبی را فراهم ساخته است تا در برابر این توطئه‌ها آگاه‌سازی کنیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com