کد خبر ۲۸۰۲۰ انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۸
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد مطرح کرد

ماجرای رها کردن اعتکاف توسط امام حسن(ع) برای کمک به نیازمند

استاد حوزه علمیه گفت: امام حسن(ع) اعتکاف خود را برای رسیدگی به حاجت شخصی رها کردند و ایشان خدمت و دستگیری از دیگران را بر عبادت خداوند مقدم دانستند.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد چهارشنبه شب در مراسم جشن میلاد کریم اهل بیت و کمک به نیازمندان که از سوی دبیرخانه فعالان اقتصادی برگزار شد با تبریک میلاد امام حسن(ع) بیان کرد: امام مجتبی(ع) در میان پنج تن مظلوم‌ترین هستند و باید تلاش کنیم که نام این بزرگوار احیا شود.
وی با اشاره به اینکه امام حسن(ع) هدیه‌ای جانب خداوند هستند اظهار کرد: پیامبر بارها فرمودند حسن را دوست دارم و دوست دارم هر کس حسن را دوست بدارد.

این استاد حوزه با اشاره به اهتمام امام حسن(ع) نسبت به تامین نیازهای فقرا و نیازمندان بیان کرد: امام حسن(ع) اعتکاف خود را برای رسیدگی به حاجت شخصی رها کردند و ایشان خدمت و دستگیری از دیگران را بر عبادت خداوند مقدم دانستند و وقتی علت این امر از ایشان سئوال شد فرمودند از جدم خاتم الانبیا شنیدم که فرمود برآوردن حاجت مومن از هزار سال عبادت بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه گروه گشایی و رسیدگی به مردم باید از افتخارات یک شیعه و مومن است بیان کرد: مساکین و مومنان در روز قیامت ملوک اهل جنت هستند و ما باید در دنیا تا زمانی که فرصت داریم از نیازمندان دستگیری کنیم چرا که با پایان زندگی همه دارایی‌های ما پوچ خواهد شد.

فرحزاد با بیان اینکه شاد کردن دل کودکان یتیم آثار بسیاری در زندگی دنیوی و اخروی خواهد داشت بیان کرد: امیدواریم که خداوند به همه ما توفیق رسیدگی به فقرا را مرحمت فرماید.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com