کد خبر ۲۵۹۰۹ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۹
مدیرکل تامین اجتماعی:

2500 سهمیه جدید بیمه کارگران ساختمانی به قم اختصاص یافت

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم گفت: تاکنون 13 هزار و 586 کارگر ساختمانی در قم بیمه تامین اجتماعی شده اند و دو هزار و 500 سهمیه جدید نیز به این استان اختصاص یافته است.

به گزارش قم نا از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی قم، سید مجتبی موسوی روز یکشنبه در جلسه بررسی بیمه کارگران ساختمانی افزود: با رایزنی با انجمن صنفی کارگران ساختمانی قم درصدد هستیم تا فرایند بیمه شدن کارگران ساختمانی در کمترین زمان ممکن صورت بگیرد.

وی ادامه داد: کارگران ساختمانی دارای کارت مهارت ابتدا باید به انجمن صنفی خود مراجعه و ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: پس از ثبت نام بازرسی نخستین توسط انجمن صنفی صورت پذیرفته و نتایج بازرسی های تایید شده در قالب لیست به شعب تامین اجتماعی قم ارسال می شود.

موسوی تاکید کرد: مدت زمان تکمیل مدارک و انجام آزمایشات پزشکی تعیین وضعیت سلامت در حدود 20 روز کاری است و پس از آن برای کارگران ساختمانی دفترچه درمان صادر می شود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور حفظ حق و حقوق کارگران ساختمانی واقعی، بازرسی های تصادفی و درصدی از کارگران شاغل در مشاغل ساختمانی انجام می شود و کسانی که ادامه کار آنان در مشاغل ساختمانی احراز نشود با قطع بیمه مواجه خواهند شد.

مدیرکل تامین اجتماعی قم در خصوص نحوه برخورداری کارگران ساختمانی از تعهدات تامین اجتماعی اظهار داشت: کلیه تعهدات بلند مدت مانند بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی شامل کارگران ساختمانی می شود.

وی افزود: در بخش تعهدات کوتاه مدت نیز در صورت برزو حادثه حین کار برای کارگران، غرامت دستمزد ایام بیماری به آنان تعلق می گیرد و هزینه های اروتز و پروتز هم به کارگران ساختمانی پرداخت می شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com