کد خبر ۳۲۷۶۴ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۳
مدیرکل تامین اجتماعی استان قم خبر داد

انجام 19 هزار بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی در قم

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم گفت: در 7 ماه نخست امسال، 19 هزار بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی در استان انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال 93 از رشد 35 درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی قم، سیدمجتبی موسوی در جلسه مشترک با بازرسان کارگاهی شعب تامین اجتماعی استان با اعلام این خبر اظهار کرد: این تعداد بازرسی علاوه بر بازرسی‌های کارگران ساختمانی، قالیبافان و بازرسی‌های تحقیقی است که صورت می‌پذیرد.

وی با تاکید بر لزوم دقت در بازرسی‌ها افزود: بازرسی از کارگاه‌ها و صنوف باید با استناد به مدارک و به گونه‌ای باشد که حق و حقوق هیچ کارگر و یا کارفرمایی پایمال نشود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم با بیان اینکه مشاوره صحیح به کارفرمایان هنگام بازرسی بخشی از وظایف بازرسان تامین اجتماعی است، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی با حفظ حقوق قانونی کارگران و کارفرمایان در مسیر توسعه اشتغال پایدار در جامعه حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: با بازرسی صحیح و همراه با دقت می‌توان از تحمیل هزینه‌های اضافی جلوگیری کرد؛ اصول فعالیت واحدهای بازرسی در سازمان باید حرکت در این مسیر باشد.

موسوی تصریح کرد: بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی در راستای صیانت از حق و حقوق بیمه شدگان صورت می‌گیرد.

این مسئول در خصوص کارگاه‌هایی که لیست حق بیمه خلاف ارسال می‌کنند، خاطرنشان کرد: ارسال لیست خلاف و یا بیمه گریزی از جمله رفتارهای خلاف قانون بوده که در صورت مشاهده و اثبات برابر ماده 97 قانون تامین اجتماعی با کارگاه متخلف برخورد خواهد شد.

وی با تقدیر از تلاش بازرسان شعبه یک تامین اجتماعی قم در تحقق اهداف سازمانی گفت: بازرسان کارگاهی شعبه یک توانستند با همتی مضاعف رشد 25 درصدی در میزان بازرسی‌های کارگاهی داشته باشند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com