کد خبر ۲۵۹۸۷ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۶
عضو مجلس خبرگان رهبری:

حضرت زینب (س) با اثبات حقانیت امام حسین (ع) در تاریخ ماندگار شد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت زینب (س) با اثبات حقانیت امام حسین (ع) مردم را علیه حکومت یزید شوراند و به این وسیله توانست بهترین ادامه دهنده راه امام حسین (ع) باشد و نام خود را در کنار قهرمانان تاریخ برای همیشه ماندگار کند.

به گزارش قم نا ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی با اشاره به فرارسیدن سال روز شهادت حضرت زینب (س) اظهار داشت: حضرت زینب (س) سفیر قیام کربلا بود و به خوبی توانست مسئولیت سنگین انتشار پیام خون شهیدان کربلا را در تاریخ انجام دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت زینب (ع) جهت نشر فرهنگ عاشورا تلاش‌های زیادی انجام داد افزود: حضرت زینب (س) به همراه کاروان اسرای اهل بیت (ع) به بهترین روش فرهنگ ایثار، مقاومت، شهادت و شهامت را ترویج کرد.

واعظ موسوی بیان کرد: دشمنان در کوفه و شام جهت منزوی کردن اهل بیت (ع) مجالس برگزار می‌کردند که حضرت زینب (س) از این فرصت بهترین بهره‌برداری را جهت رساندن پیام امام حسین (ع) انجام داد و با تبیین پیام اصلی کربلا و عاشورا آبروی دشمن اموی را بر باد داد و دشمنان مکتب اهل بیت (ع) را رسوا کرد.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: حضرت زینب (س) با اثبات حقانیت امام حسین (ع) مردم را علیه حکومت یزید به شور واداشت و به این وسیله توانست بهترین ادامه دهنده راه امام حسین (ع) باشد و نام خود را در کنار قهرمانان تاریخ برای همیشه ماندگار کند.

وی تصریح کرد: زنان و دختران جامعه اسلامی باید از حضرت زینب (س) که برای رساندن پیام حق از همه رفاه و آسایش خود گذشت الگوگیری کنند و در همه زمینه‌ها ادامه دهنده راه و مکتب ایشان باشند.

منبع :تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com