کد خبر ۳۹۴۳۸ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۹
رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم:

مبلغان به دانش نوین تبلیغی مسلح شوند/لزوم افزایش ارتباطات حوزه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم مسلح شدن مبلغان به دانش نوین و استفاده از ابزارهای تبلیغی را از ضرورت‌های غیرقابل انکار در عرصه تبلیغ دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حجت الاسلام سید محمد واعظ موسوی امشب در سومین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با رویکرد ارتباطات اسلامی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم، اظهار کرد: این انجمن متشکل از افراد متخصص علمی و حوزوی فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای را در زمینه ارتباطات و تبلیغ حوزه انجام می‌دهد.

وی با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری در زمینه تبلیغ و ارتباطات تصریح کرد: رهبری که خود در ابتدا یک مبلغ بوده تاکید بسیاری بر اهمیت مساله تبلیغ و استفاده از ابزارهای نوین در این زمینه داشته‌اند.

رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم با بیان اینکه صرف نگاشتن محتوای خوب در تبلیغ هرچند لازم است اما کافی نیست، تصریح کرد: یک مبلغ و شخصیت علمی که خود را به جامعه علمی عرضه کرده باید از محتوای غنی برخوردار باشد اما برخورداری از انگیزه الهی و نگاه کردن به تبلیغ به عنوان یک وظیفه‌ که بر دوش ما است و به خاطر همین تکلیف خود را از جوانی وقف حوزه کرده‌ایم بسیار مهم و حائز ارزش است.

وی اضافه کرد: در کنار انگیزه و محتوای غنی، نیازمند استفاده از مبانی و تکنولوژی‌های روز هستیم خصوصاً در این دوره که همه ارتباطات ویژه‌ای در فضای مجازی دارند.

واعظ موسوی مسلح شدن مبلغان به دانش نوین و استفاده از ابزارهای تبلیغی را از ضرورت‌های غیرقابل انکار عرصه تبلیغ دانست و افزود: از نظر تبلیغ و ارتباطات که وظیفه اصلی حوزویان است بسیار از زمانه عقب ماندیم و به تعبیر رهبری اگر در هر عرصه‌ای با زمان جلو نرویم مسلماً اگر از بین نرویم به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید و این عرصه را کسانی که انگیزه بیشتری دارند و بعضاً مخالف ما هستند اشغال خواهند کرد.

وی ساماندهی عرصه تبلیغ و نگاه مهربانانه به جوانان و نوجوانان در عرصه تبلیغ را مهم خواند و گفت: انجمن ارتباطات و تبلیغ به عنوان یک ستاد خود را وظیفه مند در عرصه تبلیغ مقدس در عرصه ملی می‌داند هرچند مجری نبوده و توان لازم را در این زمینه ندارد اما دست نیاز را در این زمینه به سمت تمام مجریان و سازمان‌های متولی دراز می‌کنیم.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با بیان اینکه این انجمن در چهار کمیته فعالیت می‌کند خاطرنشان کرد: رسانه، فرهنگ و هنر، ارتباطات و تبلیغ سنتی جزو کارگروه‌های این انجمن است.

وی گفت: قاعدتاً یک مبلغ باید بتواند به عنوان هنرمند آنچه که اندوخته در اختیار مردم قرار دهد و از ظرفیت‌های رسانه‌ای نیز آگاه بوده و بتواند در عرصه تبلیغ از آن‌ها بهره بگیرد.

واعظ موسوی گفت: فعالیت‌هایی که در طول دو سال گذشته از سوی هیات مدیره انجمن صورت گرفته شامل برگزاری 42 جلسه، 16 نشست علمی، 20 مورد دیدار با شخصیت‌های تاثیرگذار اجرایی و حوزوی، برگزاری پنج کارگاه و دوره آموزشی و... است.

وی با اشاره به حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش تصریح کرد: این وزارت‌خانه وظایف سنگینی را بر دوش دارد و بخشی از وظایف آن مرتبط با حوزه علمیه و بخش‌های تبلیغی بوده و به مساله تبلیغ مرتبط می‌شود.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم گفت: ما در حوزه تخصصی خود با تمام وجود آماده‌ایم تا به کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده و بتوانیم در حوزه تبلیغ و ارشاد اسلامی گام‌های بلندی برداریم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com