کد خبر ۲۶۱۰۷ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۸
دبیر فدراسیون کوهنوردی :

کمپ تیم‌های ملی سنگ‌نوردی احداث می‌شود‌

دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ‌با بیان اینکه تعداد دیواره‌های سنگ نوردی پاسخگوی نیاز ورزشکاران این رشته نیست گفت: کمپ تیم‌های ملی سنگ نوردی احداث می‌شود.

به گزارش قم نا ، هادی صابری اظهار داشت: با توجه به سیاست‌ها و رویکردهای اخیر وزارت ورزش و جوانان در مورد توسعه رشته کوهنوردی از طریق ورزش همگانی که در بیانات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری نیز مورد تاکید قرار گرفته، همگانی‌سازی رشته کوهنوردی در سال 94 برنامه اصلی فدراسیون است.

وی افزود: برگزاری منظم مسابقات داخلی، حضور در مسابقات بین المللی و تقویت هیئت‌های استانی سراسر کشور دیگر اهداف اصلی فدراسیون کوهنوردی را تشکیل می‌دهد.

دبیر فدراسیون کوهنوردی گفت: با توجه به قول‌هایی که به ما داده‌اند و قرار گرفتن فعالیت‌های فدراسیون در زیر مجموعه فدراسیون ورزش‌های همگانی، قرار است بودجه فدراسیون کوهنوردی افزایش پیدا کند اما میزان این افزایش هنوز مشخص نیست.

صابری بیان کرد: امیدوارم بودجه مورد نظر به موقع از سوی وزارت ورزش در اختیار فدراسیون قرار گیرد تا فدراسیون کوهنوردی هم بتواند این بودجه را در اختیار هیئت‌های استانی قرار دهد گرچه وزارت ورزش و جوانان همکاری بسیار خوبی با فدراسیون کوهنوردی داشته است.

وی عنوان کرد: ما به مشکلات و محدودیت‌های وزارت ورزش واقف هستیم و انتظار غیر‌منطقی از وزارت ورزش نداریم و از میزان حمایت وزارت ورزش از برنامه‌های فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی رضایت داریم.

دبیر فدراسیون کوهنوردی تصریح کرد: تعداد دیواره‌های سنگ‌نوردی که در سراسر کشور وجود دارد، قابل قبول است که برخی متعلق به ارگان‌ها و سازمان‌ها ‌و برخی از آن‌ها متعلق به فدراسیون یا وزارت ورزش و جوانان است؛ البته هنوز هم کفاف درخواست ورزشکاران را نمی‌دهد.

صابری اظهار داشت: کمپ تیم‌های ملی سنگ نوردی به زودی احداث می‌شود که مقدمات آن انجام و ردیف بودجه آن مشخص شده و احداث چنین کمپی مشکلات زیادی از ورزشکاران ملی پوش ما رفع می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در رشته‌های یخ نوردی و درای تولینگ نیز بخشی از تمرینات در دیواره‌های سنگ نوردی انجام می‌شود و وجود چنین کمپی بخشی از نیاز ورزشکاران زمستانی و تابستانی ما در رشته‌های مختلف را پاسخ می‌دهد.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com