کد خبر ۳۸۷۸۳ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۹
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم مطرح کرد

تلاش برای بهبود وضعیت خانواده‌ها در برنامه ششم توسعه

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم گفت: زن نقش محوری در خانواده دارد ولی مؤلفه‌های دیگر در خانواده منسجم، دخیل است که باید در نظر گرفته شود چه برنامه‌ای در پیش بگیریم تا در پایان برنامه ششم وضعیت خانواده بهتر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ،علی پارسانیا در کارگروه زنان و خانواده که در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری قم برگزار شد، با اشاره به محتوای سند برنامه راهبردی بخش زنان و خانواده اظهار کرد: بیشتر مسائل زنان در این سند وجود دارد، در بحث خانواده بخش‌های مختلف مانند طلاق، تحکیم خانواده،‌ ازدواج موفق وجود دارد که کمتر به آن پرداخته شده و جای این مسائل خالی است.

معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم خاطرنشان کرد:‌ زن نقش محوری در خانواده دارد ولی مؤلفه‌های دیگر در خانواده منسجم دخیل است که باید در نظر گرفته شود چه برنامه‌ای در پیش بگیریم تا در پایان برنامه ششم وضعیت خانواده بهتر شود.

طوبی حجازی، عضو شورای شهر قم در این جلسه با بیان اینکه باید زمینه ازدواج جوانان فراهم شود‌، گفت: در کانون خانواده هسته جامعه شکل می‌گیرد و پس از ازدواج دختران، باید به بحث نیازهای بیرونی و مشارکت توجه شود.

وی عنوان کرد: قالب سند برنامه راهبردی بخش زنان و خانواده، بیرونی است، آنچه که می‌توانسته قوام داخل خانواده را تقویت کند کمتر در آن وجود دارد.

عضو شورای شهر قم یادآور شد:‌ باید به بانوان و مردان در شکل گیری خانواده کمک شود، بحث طلاق تنها از سوی زنان نیست بلکه بخشی از مشکلات از جانب مردان است.

محمد مجیدی، کارشناس مسؤول اداره‌کل بهزیستی استان قم نیز در این جلسه عنوان کرد: زمانی که شغل در خانواده ایجاد می‌شود، باید آماده‌سازی در خانواده داشته باشیم و همسر باید آموزش‌هایی ببیند.

وی عنوان کرد: مدیریت مالی بسیار مهم است، تا مشخص شود، مصرف درآمد در خانواده چگونه صورت گیرد.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com